Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/4089
acessibilidade
Title: A RENTELECOM no mercado nacional das telecomunicações
Authors: Fonseca, Jorge Luis Narciso da
Orientador: Carvalho, José Luís Mexia Fraústo Crespo de
Keywords: Estratégia
Posicionamento
Diferenciação
Vantagem competitiva
Strategy
Positioning
Differentiation
Competitive advantage
Issue Date: 2011
Citation: FONSECA, Jorge Luis Narciso da - A RENTELECOM no mercado nacional das telecomunicações [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2011. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/4089>.
Abstract: A informação tornou-se hoje acessível, em qualquer lugar e sempre que necessário, graças ao constante desenvolvimento tecnológico. Numa sociedade onde a consulta permanente de informação faz parte do dia-a-dia, chegou-se ao ponto de criar expressões do tipo “Google it”, como forma de promover o uso da biblioteca universal dos 3 www’s, caminhando assim, para uma sociedade em rede. A procura e a partilha incessante de informação têm assumido assim, um papel preponderante tanto na vida pessoal como profissional, sendo que uma plataforma de comunicações de operadores contribui diariamente para que tudo isto seja possível. Este trabalho propõe-se assim, a analisar o enquadramento da RENTELECOM, que tendo origem numa empresa responsável pelo transporte de energia, posiciona-se como um operador de serviços de comunicações no mercado nacional. Sendo um setor marcado por uma forte competitividade e dinamismo, as opções estratégicas a seguir, são determinantes para o sucesso e crescimento sustentado da empresa. Neste sentido, serão debatidos os seguintes pontos: Análise da envolvente do setor e da estratégia implementada pela empresa. Definição de melhorias e alternativas futuras no posicionamento estratégico do negócio, tendo em conta os vetores: excelência operacional, liderança de mercado, diferenciação de produto e alianças estratégicas. Análise comparativa entre a atividade desenvolvida no setor das comunicações pela REN e pela empresa congénere em Espanha, a REE. Apresentação de outros casos de empresas congéneres Europeias. Perspectiva de possíveis alterações no mercado das telecomunicações que impliquem uma revisão da estratégia implementada.
The information is now accessible anywhere and whenever necessary due to the constant technological development. In a society where the on-going utilization of information is part of our daily life, we reached the point of creating phrases like "Google it" as a way of promoting the use of the universal library of 3 www's, towards the network society. The incessant demand and sharing of information have assumed a leading role in both personal and professional life, on the background a communication platform from the telecom operators contributes daily to make it possible. Therefore, this study aims to examine the framework of RENTELECOM, that having been born in a company responsible for transporting of energy (electricity and gas), it positions itself as a telecom operator, providing services in the Portuguese market. Being an industry marked by strong dynamism and competitiveness, good strategic choices, are crucial to the success and sustainability of the company. In this sense, will be discussed the following points: Analysis of the industry and the strategy implemented by the company. Definition of future alternatives and improvements in the strategic positioning of the business, taking into account the vectors: operational excellence, market leadership, product differentiation and strategic alliances. Comparative analysis between the activities performed in the communications industry and the company REE, REN counterpart in Spain. Presentation of other similar cases in European countries. Overview of possible changes in the telecommunications market involving a review of the strategy implemented.
URI: http://hdl.handle.net/10071/4089
Designation: Mestrado em Gestão
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
A RENTELECOM NO MERCADO NACIONAL DAS TELECOMUNICAÇÕES.pdf2.46 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.