Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/3819
acessibilidade
Title: Carry & Eat: a new packaging proposal
Authors: Andrade, Inês Faria de
Orientador: Falcão, Pedro Fontes
Keywords: Packaging
Innovation
Innovation
Value creation
Design
Issue Date: 2010
Citation: ANDRADE, Inês Faria de - Carry & Eat: a new packaging proposal [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2010. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/3819>.
Abstract: Nowadays, there is a growing concern among the general population about health and healthy eating. An increase in the number of daily meals and the inclusion of a greater diversity of foods in our diet are some of changes that have taken place in recent years. In evidence of this, we have noticed a shift in consumer habits with regard to increased yoghurt consumption. This shift has brought about changes in the market, particularly as regards the appearance of new brands, a greater variety of products and increasingly competitive prices. From these changes came the idea of Carry & Eat – a new yoghurt carton containing a disposable spoon which makes it easy to eat yoghurt anytime and anywhere. This type of packaging is destined for brands that want to add value to their product and make it stand out from the competition. It is therefore a concept which facilitates the life of consumers as regards their daily eating habits as well as a product diversification factor for the brand that decides to use it.
Existe actualmente, por parte da população em geral, uma crescente preocupação com a saúde e com a alimentação saudável. O aumento do número de refeições diárias, assim como a inserção de uma maior diversidade de alimentos na dieta alimentar, têm sido alguns dos hábitos que se intensificaram nos últimos anos. A comprovar este facto, constatamos uma alteração dos hábitos dos consumidores no que respeita ao aumento do consumo de iogurtes. Esta tendência originou modificações no mercado, nomeadamente no aparecimento de novas marcas, maior variedade da carteira de produtos e preços cada vez mais competitivos. Com base no atrás mencionado surgiu a ideia de criar a “Carry & Eat”, uma nova embalagem de iogurte com colher descartável incorporada que facilita o consumo do mesmo em todo e qualquer ambiente. Esta embalagem destina-se a marcas que desejem acrescentar valor ao seu produto, destacando-se da concorrência. È por isso um conceito facilitador na vida do consumidor ao nível da sua alimentação diária e um factor de diversificação de produto para a marca que o adoptar.
URI: http://hdl.handle.net/10071/3819
Designation: Mestrado em Gestão de Empresas
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Inês Faria de Andrade.pdf19.33 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.