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dc.contributor.advisorBrochado, Ana-
dc.contributor.advisorZhang Chichen-
dc.contributor.authorXie Lei-
dc.date.accessioned2025-10-03T11:04:17Z-
dc.date.available2025-10-03T11:04:17Z-
dc.date.issued2025-06-18-
dc.date.submitted2024-12-
dc.identifier.citationXie Lei (2024). The impact of medical service quality and brand on brand equity in private hospitals in China: Patient involvement as a moderator of the relationship [Tese de doutoramento, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/35268por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/35268-
dc.description.abstractIn recent years, with the rapid development of China’s economy and the growing demand for healthcare, the medical industry has faced increasingly fierce market competition. While private hospitals meet the health service needs of middle- and high-income groups, they also encounter challenges in enhancing brand equity. Existing studies have shown that service quality, brand image, brand awareness, and brand loyalty significantly influence brand equity in private hospitals. However, the moderating role of patient involvement remains underexplored. This study, grounded in the context of private hospitals, focuses on core factors such as service quality and brand image, aiming to reveal their mechanisms of influence on brand equity and to explore the moderating effect of patient involvement. Using literature review, questionnaire surveys, and statistical analysis, a conceptual model was developed based on the health human capital theory and consumer-based brand equity theory. Regression and AMOS analyses were conducted to test hypotheses and examine moderating effects. Data were collected from private hospital patients using convenience sampling. A total of 710 valid questionnaires were obtained. The results show that service quality, brand image, and brand loyalty positively affect brand equity, while brand awareness has no significant impact. Patient involvement enhances the influence of all variables, including brand awareness. This study provides practical insights for improving brand equity in private hospitals and highlights the importance of patient involvement for sustainable brand development.por
dc.description.abstractNos últimos anos, com o rápido desenvolvimento económico da China e o aumento da demanda por saúde, o setor médico enfrenta uma concorrência de mercado cada vez mais acirrada. Os hospitais privados, embora atendam às necessidades de saúde da população de média e alta renda, enfrentam desafios para fortalecer seus ativos de marca. Estudos anteriores indicam que a qualidade dos serviços, imagem da marca, notoriedade e lealdade exercem impactos significativos sobre os ativos de marca, mas o papel moderador do envolvimento dos pacientes ainda é pouco explorado. Com base no contexto dos hospitais privados, este estudo foca na qualidade dos serviços e imagem da marca, buscando revelar seu impacto sobre os ativos de marca e explorar o efeito moderador do envolvimento dos pacientes. Utilizam-se métodos de revisão bibliográfica, pesquisa por questionário e análise estatística. Na parte teórica, propõe-se um modelo com base na teoria do capital humano em saúde e na teoria do valor da marca do consumidor; na parte empírica, testes com regressão e AMOS analisam a moderação do envolvimento do paciente. A coleta de dados foi realizada em hospitais privados, com 710 questionários válidos obtidos por amostragem conveniente. Os resultados mostram que a qualidade dos serviços, imagem da marca e lealdade influenciam positivamente os ativos de marca; a notoriedade não tem efeito significativo. O envolvimento dos pacientes intensifica todos esses efeitos. O estudo contribui para estratégias de valorização de marca em hospitais privados e destaca a importância de promover maior envolvimento dos pacientes.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/por
dc.subjectPrivate hospitalpor
dc.subjectService qualitypor
dc.subjectBrand equitypor
dc.subjectPatient involvementpor
dc.subjectHospitais privadospor
dc.subjectQualidade dos serviçospor
dc.subjectAtivos de marcapor
dc.subjectEnvolvimento dos pacientespor
dc.titleThe impact of medical service quality and brand on brand equity in private hospitals in China: Patient involvement as a moderator of the relationshippor
dc.typedoctoralThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid101824475por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameDoutoramento em Gestãopor
dc.subject.jelL84por
dc.subject.jelM31por
dc.subject.jel1L Industrial organizationpor
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economicspor
thesis.degree.departmentDepartamento de Marketing, Operações e Gestão Geralpor
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