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dc.contributor.advisorDias, Álvaro de Borba Cruz Lopes-
dc.contributor.authorEunyeong Choi-
dc.date.accessioned2025-09-08T15:01:57Z-
dc.date.issued2025-10-04-
dc.date.submitted2025-04-
dc.identifier.citationEunyeong Choi (2025). Effect of social media marketing activities on brand image of the airline companies [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/35125por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/35125-
dc.description.abstractThis study investigates Social Media Marketing Activities (SMMA) undertaken by Emirates and Ryanair airlines, analyzing their impact on brand image. SMMA characteristics - entertainment, interaction, informativeness, responsiveness, and risk - are identified. The study examines their relationship with brand image, e-Word of Mouth (E-WOM), and commitment using a structural equation model. Unlike previous research solely relying on questionnaires, this study incorporates social media analysis, particularly Instagram comments analyzed in R. Surveys were conducted with 137 passengers, complemented by analysis of 1,024 and 1,370 comments from Emirates' and Ryanair's social media, respectively. Results indicate SMMA significantly enhances brand image, which in turn positively influences E-WOM and commitment. The findings offer valuable insights for airline industry managers seeking foundational data to refine marketing strategies.por
dc.description.abstractÀ luz do desenvolvimento da Web 2.0, este estudo tem como objetivo investigar as características das Atividades de Marketing em Mídias Sociais (SMMA) de 2 companhias aéreas: Emirates e Ryanair, além de seus efeitos na imagem de marca dessas companhias aéreas. Neste estudo, as características do SMMA são identificadas como entretenimento, interação, informatividade, capacidade de resposta e risco potencial. Espera-se que os seus efeitos no e-WOM e no compromisso, os identificadores da imagem da marca, sejam positivos, com base em estudos anteriores. Ao contrário de artigos anteriores, esta relação será testada não apenas por um questionário, mas também por uma análise de mídia social, principalmente usando dados externos secundários, que são comentários no Instagram, e analisados por R. Espera-se que o resultado deste estudo seja útil para os gestores do setor aéreo, que buscam dados fundamentais para desenvolver seus métodos de marketing.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsrestrictedAccesspor
dc.subjectSocial media marketing activitiespor
dc.subjectBrand imagepor
dc.subjectCustomer responsepor
dc.subjectAirlinespor
dc.subjectAtividades de marketing em mídias sociaispor
dc.subjectImagem da marcapor
dc.subjectResposta do clientepor
dc.titleEffect of social media marketing activities on brand image of the airline companiespor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid203992725por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Hotelaria e Turismopor
dc.date.embargo2026-04-10-
iscte.subject.odsEducação de qualidadepor
iscte.subject.odsTrabalho digno e crescimento económicopor
iscte.subject.odsIndústria, inovação e infraestruturaspor
thesis.degree.departmentDepartamento de Marketing, Operações e Gestão Geralpor
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