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dc.contributor.advisorLoureiro, Sandra Maria Correia-
dc.contributor.advisorNascimento, Jorge do-
dc.contributor.authorLisboa, Mafalda Dias-
dc.date.accessioned2025-07-04T13:42:12Z-
dc.date.issued2024-12-09-
dc.date.submitted2024-10-
dc.identifier.citationLisboa, M. D. (2024). Get your influencers behind the camera: The role of co-creation in authentic influencer-brand partnerships [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/34764por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/34764-
dc.description.abstractWhile brand authenticity has been widely acknowledged as crucial for fostering consumer trust and loyalty, balancing it with commercialism presents a challenge for modern brands that strive to stand out in an increasingly saturated market. This thesis explores co-creation as a strategy for leveraging the high levels of engagement associated with mega and macro influencer endorsements without sacrificing their authenticity. Utilizing a mixed-methods approach that combines insights from 24 interviews conducted with industry professionals and consumers, along with text mining of comments on 11 co-creation Instagram posts, this study investigates the potential of co-creation strategies to meet the growing consumer demand for genuine endorsements. The findings suggest that by co-creating with influencers at both the communication strategy and product development levels, brands can favour the authenticity of their endorsements and positively influence brand perception. As co-creation practices increase in the market, this study provides practitioners with a conceptual framework that outlines the driving forces and benefits of co-creation, alongside actionable recommendations for ensuring their success. Additionally, this research contributes to the literature on co-creation in the influencer marketing context by providing a holistic view of this contemporary yet understudied phenomenon, paving the way for future research in this evolving field.por
dc.description.abstractÀ medida que as marcas se esforçam para se destacar num mercado saturado, torna-se fundamental encontrar estratégias que promovam o equilíbrio entre os seus interesses comerciais e autenticidade – uma característica crucial para assegurar a confiança e lealdade do consumidor. Esta tese explora a co-criação como uma estratégia capaz de alavancar nos elevados níveis de engagement associados a mega e macro influencers sem sacrificar a sua autenticidade. Utilizando uma abordagem de métodos mistos que combina 24 entrevistas a profissionais da indústria e consumidores com o text mining de comentários em 11 publicações de iniciativas de co-criação no Instagram, este estudo investiga o potencial das estratégias de co-criação para atender à crescente procura dos consumidores de endorsements genuínos. Os resultados sugerem que ao co-criar com mega e macro influencers na estratégia de comunicação dos seus produtos e/ou no desenvolvimento dos mesmos, as marcas podem aumentar a autenticidade dos seus endorsements e influenciar positivamente a sua perceção. No contexto do aumento de práticas de co-criação no mercado, este estudo fornece aos profissionais da área uma framework conceptual das forças que a movem, bem como dos seus benefícios e um conjunto de recomendações acionáveis para garantir sucesso. Ademais, esta pesquisa contribui para a literatura no campo da co-criação em influencer marketing ao oferecer uma visão holística deste fenómeno contemporâneo e subdesenvolvido, abrindo caminho para pesquisas futuras neste campo em evolução.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsrestrictedAccesspor
dc.subjectCo-creationpor
dc.subjectBrand authenticitypor
dc.subjectInfluencer marketingpor
dc.subjectMega influencerspor
dc.subjectMacro influencerspor
dc.subjectCo-criaçãopor
dc.subjectAutenticidade de marcapor
dc.titleGet your influencers behind the camera: The role of co-creation in authentic influencer-brand partnershipspor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid203848853por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Marketingpor
dc.date.embargo2027-12-09-
iscte.subject.odsIndústria, inovação e infraestruturaspor
dc.subject.jelM31por
dc.subject.jelM37por
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economicspor
thesis.degree.departmentDepartamento de Marketing, Operações e Gestão Geralpor
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