Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/34664
Autoria: Rodrigues, M. B.
Loureiro, S. M. C.
Guerreiro, J.
Romero, M. I. R.
Editor: Roland T. Rust
Data: 2024
Título próprio: Luxury brands in online gaming: Enhancing perceived quality of luxury products
Título e volume do livro: Global Fashion Management Conference Proceeding
Paginação: 375 - 380
Título do evento: Marketing and Management in the Age of the Digital Fashion Transformation
Referência bibliográfica: Rodrigues, M. B., Loureiro, S. M. C., Guerreiro, J., & Romero, M. I. R. (2024). Luxury brands in online gaming: Enhancing perceived quality of luxury products. In R. T. Rust (Ed.), Global Fashion Management Conference Proceeding (pp. 375-380). GOMMA. https://doi.org/10.15444/GFMC2024.04.07.03
ISSN: 2288-825X
DOI (Digital Object Identifier): 10.15444/GFMC2024.04.07.03
Palavras-chave: Brand credibility
Brand coolness
Perceived brand quality
Luxury
Ingame advertising
Resumo: Over the past two decades, the luxury industry has undergone significant transformations. To maintain consumer engagement and visibility, luxury brands are now exploring the digital entertainment space, complementing their traditional strengths with a digital presence (Gilliland, 2020). In early 2019, Moschino released a capsule collection featuring iconic Sims motifs, which were later sold within the Sims game. Following this, Louis Vuitton became a trailblazer by selling “skins” in the League of Legends game. Skins are graphic downloads that alter the appearance of ingame characters. Subsequently, other renowned brands such as Gucci, Marc Jacobs, Valentino, and Balenciaga embraced this trend and collaborated with online games.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:BRU-CRI - Comunicações a conferências internacionais

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