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dc.contributor.advisorAntónio, Nelson-
dc.contributor.advisorXiao Wen-
dc.contributor.authorMa Changbo-
dc.date.accessioned2025-04-07T14:44:58Z-
dc.date.issued2024-11-26-
dc.date.submitted2024-04-
dc.identifier.citationMa Changbo (2024). Business models of short video content enterprises: A multi-cases study in China [Tese de doutoramento, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/34163por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/34163-
dc.description.abstractAs a new profit growth point in the era of information revolution, short video content enterprises have created a new niche market and presented brand new business models. This thesis adopts a multiple case study method and, through the Gioia analysis method, synthesizes and organizes over 900,000 words of interview data, extracting 9 key elements of the business model for short video content enterprises, including Value Proposition, Market Segments, Relationship Networks, Key Activities, Key Resources, Key Partners, Cost Structure, Revenue Streams, and Dynamic Capabilities, for short video content enterprises to complete their business model and business model canvas. In terms of the research significance of the thesis, it provides a comprehensive analysis of the business models of short video content enterprises and presents their business model canvas, providing a powerful framework for in-depth understanding and evaluation of the business strategies, operational mechanisms, and market performance of short video content enterprises. In the practical context, the business model canvas proposed for short video content enterprises not only facilitates a more accurate understanding of their core competitiveness and market positioning but also offers valuable references and guidance for decision-making, strategic planning, and performance evaluation within these enterprises.por
dc.description.abstractComo um novo ponto de crescimento de lucro na era da revolução da informação, as empresas de conteúdo de vídeo curto criaram um novo mercado segmentado e apresentaram um novo modelo de negócios. Este estudo adota um método de estudo de caso múltiplo e usa o caminho de análise de Gioia para resumir e extrair mais de 900.000 palavras de dados de entrevistas, identificando nove fatores-chave, incluindo proposta de valor, mercado segmentado, rede de relacionamentos, negócio chave, recursos-chave, parceiros-chave, estrutura de custo, fontes de receita e capacidades dinâmicas que constituem o modelo de negócios para empresas de conteúdo de vídeo curto e completa uma tela de modelo de negócios. Do ponto de vista da pesquisa acadêmica, este estudo fornece um poderoso quadro para uma compreensão profunda e uma avaliação das estratégias de negócios, mecanismos operacionais e desempenho de mercado de empresas de conteúdo de vídeo curto por meio de uma análise abrangente de seus modelos de negócios e a apresentação de uma tela de modelo de negócios. Do ponto de vista prático, a tela de modelo de negócios proposta para empresas de conteúdo de vídeo curto não apenas ajuda as empresas a identificar com precisão sua competência central e posicionamento de mercado, mas também fornece referências e orientações úteis para tomada de decisões, planejamento estratégico e avaliação de desempenho.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsrestrictedAccesspor
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/por
dc.subjectShort video content enterprisespor
dc.subjectBusiness model canvaspor
dc.subjectValue propositionpor
dc.subjectDynamic capabilitiespor
dc.subjectMarket segmentspor
dc.subjectRelationship networkspor
dc.subjectShort video content enterprisespor
dc.subjectTela de modelo de negóciospor
dc.subjectProposta de valorpor
dc.subjectCapacidades dinâmicaspor
dc.subjectMercado segmentadopor
dc.subjectRede de relacionamentopor
dc.titleBusiness models of short video content enterprises: A multi-cases study in Chinapor
dc.typedoctoralThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid101731744por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameDoutoramento em Gestão Empresarial Aplicadapor
dc.date.embargo2027-11-26-
dc.subject.jelL11por
dc.subject.jelM31por
dc.subject.jel1L Industrial organizationpor
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economicspor
thesis.degree.departmentDepartamento de Marketing, Operações e Gestão Geralpor
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