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dc.contributor.advisorLage, Miguel Jorge da Cruz-
dc.contributor.authorXu Ruoxuan-
dc.date.accessioned2025-02-19T13:45:22Z-
dc.date.available2025-02-19T13:45:22Z-
dc.date.issued2024-10-29-
dc.date.submitted2024-09-
dc.identifier.citationXu Ruoxuan (2024). Research on VR glasses marketing plan of X technology company [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/33455por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/33455-
dc.description.abstractThis study explores the marketing strategy of Pimax VR glasses, developed by X Technology Company, in the highly competitive virtual reality (VR) market. The project examines the industry context using PESTE analysis, highlighting the technological, economic, and social factors impacting the market. The core problem addressed is X Technology's limited brand visibility and challenges in penetrating the broader consumer market dominated by giants like Meta and Apple. The main objective is to propose strategies that enhance the company's market positioning and boost product acceptance among target segments. By methodological features, this study combines qualitative information from interviews with practitioners, such as product managers and marketing specialists, and secondary data analysis of industry reports. Such methods outlined the source of some important brand issues, including its pricing policy, user experience, and relatively narrow distribution channels. The key findings point to the fact that X Technology can improve its marketing by targeting more specifically tech enthusiasts, professional users of creative industries, and high-income gamers. These segments emphasize performance and, subsequently, are willing to pay more for value-added features such as high resolution, ergonomic design, and a wide field of view. The study proposes innovations in product design, strategic branding, and enhanced after-sales support to strengthen market presence for sustainable growth.por
dc.description.abstractEste estudo explora a estratégia de marketing dos óculos Pimax VR, desenvolvidos pela X Technology Company, no mercado altamente competitivo da realidade virtual (RV). O projeto examina o contexto da indústria utilizando a análise PESTE, destacando os factores tecnológicos, económicos e sociais com impacto no mercado. O problema central abordado é a visibilidade limitada da marca X Technology e os desafios para penetrar no mercado de consumo mais alargado, dominado por gigantes como a Meta e a Apple. O principal objetivo é propor estratégias que melhorem o posicionamento da empresa no mercado e aumentem a aceitação do produto entre os segmentos-alvo. Em termos metodológicos, este estudo combina informações qualitativas de entrevistas com profissionais, tais como gestores de produtos e especialistas em marketing, e análise de dados secundários de relatórios do sector. Estes métodos permitiram identificar a origem de alguns problemas importantes da marca, incluindo a sua política de preços, a experiência do utilizador e canais de distribuição relativamente estreitos. As principais conclusões apontam para o facto de a X Technology poder melhorar o seu marketing, visando mais especificamente os entusiastas da tecnologia, os utilizadores profissionais das indústrias criativas e os jogadores com rendimentos elevados. Estes segmentos privilegiam o desempenho e, consequentemente, estão dispostos a pagar mais por caraterísticas de valor acrescentado, como a alta resolução, o design ergonómico e um amplo campo de visão. O estudo propõe inovações na conceção dos produtos, uma marca estratégica e um melhor apoio pós-venda para reforçar a presença no mercado com vista a um crescimento sustentável.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectVR Glassespor
dc.subjectMarketing strategypor
dc.subjectConsumer analysispor
dc.subjectCompetitive analysispor
dc.subjectBrand positioningpor
dc.subjectÓculos VRpor
dc.subjectEstratégias de marketingpor
dc.subjectAnálise do consumidorpor
dc.subjectAnálise competitivapor
dc.subjectPosicionamento da marcapor
dc.titleResearch on VR glasses marketing plan of X technology companypor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid203750438por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão Aplicadapor
dc.subject.jelM31por
dc.subject.jelO33por
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economicspor
dc.subject.jel1O Economic development, innovation, technological change, and growthpor
thesis.degree.departmentDepartamento de Marketing, Operações e Gestão Geralpor
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