Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/33021
Autoria: Dias, A.
Editor: Rob Hallak
Craig Lee
Data: 2024
Título próprio: Tourism business startup: Recognizing opportunities and barriers to entry
Título e volume do livro: Handbook of tourism entrepreneurship
Paginação: 188 - 200
Título e número da coleção: Geography, Planning and Tourism 2024
Referência bibliográfica: Dias, A. (2024). Tourism business startup: Recognizing opportunities and barriers to entry. In R. Hallak, & C. Lee (Eds.), Handbook of tourism entrepreneurship (pp. 188-200). Edward Elgar Publishing. https://doi.org/10.4337/9781803920023.00022
ISBN: 9781803920023
DOI (Digital Object Identifier): 10.4337/9781803920023.00022
Palavras-chave: Empreendedorismo -- Entrepreneurship
Nascent entrepreneurs
Early stage
Seed capital
Social capital
Capital humano -- Human capital
Resumo: Entrepreneurship and start-ups are extremely important in the tourism sector, providing ‘new blood’ to the industry in terms of innovation, sustainability and competitiveness. Despite this importance, the research dedicated to these issues is still scarce and disperse. As such, this chapter aims to explore the topic of tourism start-ups from several perspectives: theoretical underpinnings of existing research, barriers, and opportunities. It converges with the proposal of a model that integrates the dimensions of human capital, social capital, and environment, highlighting the crucial role that place plays in the development of these factors and in start-ups.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:BRU-CLI - Capítulos de livros internacionais

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