Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/32122
Autoria: Duarte, F.
Emanuel-Correia, R.
Tomé, S.
Gama, A. P. M.
Data: 2024
Título próprio: Launching prosocial crowdfunding campaigns: The final countdown
Título da revista: Emerging Markets Finance and Trade
Volume: 60
Número: 6
Paginação: 1209 - 1226
Referência bibliográfica: Duarte, F., Emanuel-Correia, R., Tomé, S., & Gama, A. P. M. (2024).Launching prosocial crowdfunding campaigns: The final countdown. Emerging Markets Finance and Trade, 60(6), 1209-1226. https://dx.doi.org/10.1080/1540496X.2023.2278645
ISSN: 1540-496X
DOI (Digital Object Identifier): 10.1080/1540496X.2023.2278645
Palavras-chave: Microfinance
Prosocial lending crowdfunding
Time effects
Calendar anomalies
Kiva
Resumo: Prosocial crowdfunding has achieved a growing audience by providing a financing source for entrepreneurs in the microfinance space. Using data from Kiva, a leading prosocial crowdfunding platform, we examined whether there is a right time to launch a crowdfunding campaign. This is the first study to unravel the role of temporal patterns in securing funds in emerging markets. Our results indicate a reverse turn-of-the-month effect on the fully funded campaigns. We further identified a “positive winter prosocial effect” and a “positive first-half-of-the-week effect” on successful fundraising. As such, our study highlights relevant similarities between financial markets and crowdfunding.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Embargado
Aparece nas coleções:BRU-RI - Artigos em revistas científicas internacionais com arbitragem científica

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