Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/32049
Autoria: Martins, S.
Garrido, N.
Sebastião, P.
Data: 2023
Título próprio: Port request classification automation through NLP
Volume: 2023
Título e volume do livro: Procedia Computer Science
Paginação: 1 - 8
Título do evento: CENTERIS – International Conference on ENTERprise Information Systems / ProjMAN – International Conference on Project MANagement / HCist – International Conference on Health and Social Care Information Systems and Technologies 2023
Referência bibliográfica: Martins, S., Garrido, N., & Sebastião, P. (2023). Port request classification automation through NLP. Procedia Computer Science, 2023. http://hdl.handle.net/10071/32049
ISSN: 1877-0509
Palavras-chave: Help desk
NLP
Request classification
Machine learning
Resumo: This project describes a suggested prototype to carry out the automatic classification of requests from a Port Help Desk. It intents to ascertain if the implementation of this framework is viable for this sector. For this purpose different models were employed, such as SVM, Decision Tree, Random Forest, LSTM, BERT and a SVM hierarchical model. To verify their efficiency these models were evaluated using Precision, Recall and F1-Score metrics. We obtained F1-Scores of 94.36% and 92.48% when classifying the request's category and group respectively. A F1-Score of 93.41% while using a SVM model for category classification when employing a hierarchical classification architecture.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:IT-CRI - Comunicações a conferências internacionais

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