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dc.contributor.advisorCosta, Renato Jorge Lopes da-
dc.contributor.advisorPereira, António Ângelo Machado Matos-
dc.contributor.authorLiu Xiangxi-
dc.date.accessioned2024-06-27T18:42:58Z-
dc.date.available2024-06-27T18:42:58Z-
dc.date.issued2024-06-11-
dc.date.submitted2023-12-
dc.identifier.citationLiu Xiangxi (2023). The role of big data in precision marketing from Weibo [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/31969por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/31969-
dc.description.abstractToday’s big data technology has become a daily tool, and its application in the field of Weibo marketing has driven its growth exponentially. Many firms have official profiles on Weibo and analyze user data to accomplish appropriate product promotion. As an indispensable application for the public, Weibo has evolved in terms of rules, functions and marketing methods. In the context of big data, this survey aims to analyze how businesses and brands may use precision marketing on Weibo to achieve long-term growth and profitability. We have thus carried out a thorough investigation on this subject, gathering pertinent data using qualitative as well as quantitative methods. In this dissertation we use case studies to understand that brands should fully interact with users and create high-quality marketing content. It also spoke with a marketing specialist to learn that user engagement, rather than data and algorithms, is what mostly manipulates popular subjects on Weibo. Companies and brands may use big data to promote current themes, interactive activities, and collaborations with key opinion leaders (KOLs) in order to further engage target customers and eventually accomplish the goal of precision marketing. All things considered; it seems that big data is among the most effective instruments available for Weibo precise marketing. However, enterprises and brands need to develop the most suitable marketing strategies based on their own characteristics and advantages.por
dc.description.abstractAtualmente, a tecnologia de grandes volumes de dados tornou-se a nossa ferramenta diária e a sua aplicação no domínio do marketing Weibo fez com que crescesse enormemente. Muitas empresas registraram contas oficiais e analisaram os dados de seus usuários no Weibo para conseguir uma negociação precisa de seus produtos. Sendo uma aplicação necessária para o público, o Weibo evoluiu em termos de regras, funções e métodos de marketing. O objetivo deste estudo é analisar a forma como as empresas e as marcas podem um marketing de precisão no Weibo realizado no contexto de grandes dados, a fim de obter rentabilidade e desenvolvimento a longo prazo. Para o efeito, realizaremos um estudo aprofundado sobre este tema, extraindo informações relevantes através de métodos qualitativos e quantitativos. Nesta dissertação, utilizamos estudos de caso para compreender que as marcas devem interagir plenamente com os usuários e criar conteúdos de marketing de alta qualidade. Também entrevistamos um especialista em marketing para compreender que os principais manipuladores dos trending topics no Weibo não são os dados e os algoritmos, mas são criados pela interação dos usuários. Com o apoio dos megadados, as empresas e as marcas também podem criar tópicos de tendências, atividades interativas ou cooperar com os KOL para chegar aos consumidores-alvo e, em última análise, alcançar o objetivo do marketing de resultados. De um modo geral, consideramos que os megadados são uma das ferramentas poderosas que podem ser utilizadas para o marketing de precisão do Weibo. No entanto, as empresas e as marcas têm de desenvolver estratégias de marketing mais adequadas com base nas suas próprias características e vantagens.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/por
dc.subjectBig datapor
dc.subjectWeibopor
dc.subjectPrecision marketingpor
dc.subjectTarget userspor
dc.subjectTrending topicspor
dc.subjectMarketing de precisãopor
dc.subjectUtilizadores alvopor
dc.titleThe role of big data in precision marketing from Weibopor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid203618378por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Empresaspor
dc.subject.jelM31por
dc.subject.jelL10por
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economicspor
dc.subject.jel1L Industrial organizationpor
thesis.degree.departmentDepartamento de Marketing, Operações e Gestão Geralpor
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