Utilize este identificador para referenciar este registo:
http://hdl.handle.net/10071/31393
Registo completo
Campo DC | Valor | Idioma |
---|---|---|
dc.contributor.author | Parreira, A. | - |
dc.contributor.author | Pestana, H. | - |
dc.contributor.author | Brandão, M. | - |
dc.contributor.author | Moutinho, L. | - |
dc.date.accessioned | 2024-03-25T16:10:21Z | - |
dc.date.available | 2024-03-25T16:10:21Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Parreira, A., Pestana, H., Brandão, M., & Moutinho, L. (2023). Students’ adaptive behaviors to Covid-19 impacts: A multidimensional analysis. Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação, 31(120), Article e0233943. https://doi.org/10.1590/S0104-40362023003103943 | - |
dc.identifier.issn | 0104-4036 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10071/31393 | - |
dc.description.abstract | This investigation had three objectives: (i) to evaluate the impact of the Covid-19 pandemic on the emotional state and behavior of Higher Education students; (ii) to clarify the condition of students at the beginning of the pandemic; and (iii) to understand how they assess the impact and engage in adaptive behaviors. The sample involved 804 students in Brazil and Portugal. The results corroborate the hypotheses: the impact of the pandemic forced the emergence of energy dissipative structures; and student behavior stems not only from the negative emotional impact of Covid-19, but also from internal and external positive motivational factors. Online classes indicate three groups of students: enthusiasts, positive thinkers, and skeptics, with statistical differences between countries, gender, and professional status. The implementation of hybrid teaching should be considered to enhance student learning. | eng |
dc.language.iso | eng | - |
dc.publisher | Fundação Cesgranrio | - |
dc.rights | openAccess | - |
dc.subject | Higher education | eng |
dc.subject | Students’ motivation | eng |
dc.subject | Online learning | eng |
dc.subject | Covid-19 | eng |
dc.title | Students’ adaptive behaviors to Covid-19 impacts: A multidimensional analysis | eng |
dc.title.alternative | Comportamentos adaptativos dos estudantes aos impactos da Covid-19: Uma análise multidimensional | pt |
dc.title.alternative | Comportamientos adaptativos de los estudiantes a los impactos del Covid-19: Un análisis multidimensional | es |
dc.type | article | - |
dc.peerreviewed | yes | - |
dc.volume | 31 | - |
dc.number | 120 | - |
dc.date.updated | 2024-03-25T16:09:31Z | - |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | - |
dc.identifier.doi | 10.1590/S0104-40362023003103943 | - |
dc.subject.fos | Domínio/Área Científica::Ciências Naturais::Ciências da Computação e da Informação | por |
dc.subject.fos | Domínio/Área Científica::Ciências Médicas::Outras Ciências Médicas | por |
dc.subject.fos | Domínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da Educação | por |
iscte.subject.ods | Educação de qualidade | por |
iscte.identifier.ciencia | https://ciencia.iscte-iul.pt/id/ci-pub-89370 | - |
iscte.journal | Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação | - |
Aparece nas coleções: | DMQGE-RI - Artigos em revistas internacionais com arbitragem científica |
Ficheiros deste registo:
Ficheiro | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|
article_89370.pdf | 678,03 kB | Adobe PDF | Ver/Abrir |
Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.