Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/31393
Registo completo
Campo DCValorIdioma
dc.contributor.authorParreira, A.-
dc.contributor.authorPestana, H.-
dc.contributor.authorBrandão, M.-
dc.contributor.authorMoutinho, L.-
dc.date.accessioned2024-03-25T16:10:21Z-
dc.date.available2024-03-25T16:10:21Z-
dc.date.issued2023-
dc.identifier.citationParreira, A., Pestana, H., Brandão, M., & Moutinho, L. (2023). Students’ adaptive behaviors to Covid-19 impacts: A multidimensional analysis. Ensaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação, 31(120), Article e0233943. https://doi.org/10.1590/S0104-40362023003103943-
dc.identifier.issn0104-4036-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/31393-
dc.description.abstractThis investigation had three objectives: (i) to evaluate the impact of the Covid-19 pandemic on the emotional state and behavior of Higher Education students; (ii) to clarify the condition of students at the beginning of the pandemic; and (iii) to understand how they assess the impact and engage in adaptive behaviors. The sample involved 804 students in Brazil and Portugal. The results corroborate the hypotheses: the impact of the pandemic forced the emergence of energy dissipative structures; and student behavior stems not only from the negative emotional impact of Covid-19, but also from internal and external positive motivational factors. Online classes indicate three groups of students: enthusiasts, positive thinkers, and skeptics, with statistical differences between countries, gender, and professional status. The implementation of hybrid teaching should be considered to enhance student learning.eng
dc.language.isoeng-
dc.publisherFundação Cesgranrio-
dc.rightsopenAccess-
dc.subjectHigher educationeng
dc.subjectStudents’ motivationeng
dc.subjectOnline learningeng
dc.subjectCovid-19eng
dc.titleStudents’ adaptive behaviors to Covid-19 impacts: A multidimensional analysiseng
dc.title.alternativeComportamentos adaptativos dos estudantes aos impactos da Covid-19: Uma análise multidimensionalpt
dc.title.alternativeComportamientos adaptativos de los estudiantes a los impactos del Covid-19: Un análisis multidimensionales
dc.typearticle-
dc.peerreviewedyes-
dc.volume31-
dc.number120-
dc.date.updated2024-03-25T16:09:31Z-
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion-
dc.identifier.doi10.1590/S0104-40362023003103943-
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Naturais::Ciências da Computação e da Informaçãopor
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Médicas::Outras Ciências Médicaspor
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Ciências da Educaçãopor
iscte.subject.odsEducação de qualidadepor
iscte.identifier.cienciahttps://ciencia.iscte-iul.pt/id/ci-pub-89370-
iscte.journalEnsaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação-
Aparece nas coleções:DMQGE-RI - Artigos em revistas internacionais com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro TamanhoFormato 
article_89370.pdf678,03 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.