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dc.contributor.advisorJalali, Marjan Sara Fonseca-
dc.contributor.authorCuiyi Deng-
dc.date.accessioned2024-02-01T18:07:58Z-
dc.date.issued2023-12-05-
dc.date.submitted2023-10-
dc.identifier.citationCuiyi Deng (2023). The relationship of internet platform company's perceived CSR and user behavioral intentions [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/30778por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/30778-
dc.description.abstractThe study of Corporate Social Responsibility (CSR) has been one of the most relevant trends in the past years. Previous research has examined the relationship between perceived CSR and consumer purchase intentions. However, research on perceived CSR and platform enterprise users' behavioral intentions based on the perspective of platform enterprise users is still lacking. Therefore, this dissertation aims at establishing the link between perceived CSR and behavioral intentions in an Internet platform company. This study also examines the mediating role of brand attitude and brand image on perceived CSR and behavioral intentions. This study conducted an online survey of users of the Chinese company Alibaba. The results show that the company’s perceived CSR has a significant positive impact on user’s intentions to use its services. Brand attitude toward the company and its brand image were found to play a mediating role between perceived CSR and behavioral intention. This study fills the gap in research on platform corporate social responsibility, provides a new direction for research on the relationship between platform perceived CSR and users, and provides a theoretical reference for the social responsibility practice of platform companies.por
dc.description.abstractO estudo da Responsabilidade Social Empresarial (RSE) tem sido uma das tendências mais relevantes dos últimos anos. Pesquisas anteriores examinaram a relação entre a responsabilidade social corporativa e as intenções de compra do consumidor. No entanto, ainda faltam pesquisas sobre a responsabilidade social corporativa e as intenções comportamentais dos usuários de empresas de plataforma. Portanto, esta tese tem como objetivo estabelecer a ligação entre a RSE e as intenções de compra dos consumidores de empresas de plataforma. Este estudo também examina o papel mediador da atitude e da imagem da marca na RSC e nas intenções comportamentais. Este estudo realizou uma pesquisa online com usuários da empresa chinesa Alibaba. Os resultados mostram que a responsabilidade social corporativa da empresa tem um impacto positivo significativo nas intenções de compra dos seus usuários. A atitude perante a marca e a imagem da mesma desempenham um papel mediador entre a responsabilidade social corporativa e a intenção de compra do usuário. Este estudo preenche uma lacuna na literatura sobre responsabilidade social corporativa de plataformas, fornece uma nova direção para a pesquisa sobre a relação entre a responsabilidade social corporativa de plataformas e os usuários, e fornece uma referência teórica para a prática de responsabilidade social das empresas de plataformas.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsrestrictedAccesspor
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/por
dc.subjectResponsabilidade social das empresas -- Corporate social responsibilitypor
dc.subjectBehavioral intentionpor
dc.subjectPlatform companypor
dc.subjectAlibabapor
dc.subjectBrand attitudepor
dc.subjectIntenção comportamentalpor
dc.subjectEmpresa de plataformapor
dc.subjectImagem de marca -- Branding (Marketing)por
dc.subjectAtitude da marcapor
dc.titleThe relationship of internet platform company's perceived CSR and user behavioral intentionspor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid203467701por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Empresaspor
dc.date.embargo2026-12-15-
dc.subject.jelM14por
dc.subject.jelC12por
dc.subject.jel1C Mathematical and quantitative methodspor
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economicspor
thesis.degree.departmentDepartamento de Marketing, Operações e Gestão Geralpor
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