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dc.contributor.advisorFontes, Andrea-
dc.contributor.authorGomes, Joana Ferreira-
dc.date.accessioned2023-12-07T11:24:52Z-
dc.date.issued2023-12-04-
dc.date.submitted2023-10-
dc.identifier.citationGomes, J. F. (2023). The relationship between employer branding, attraction and retention of employees across different generations: A new service for ARGO [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/29974por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/29974-
dc.description.abstractWith an increasingly dynamic, competitive and complex labor market, Organizations are progressively more aware of the urgency of adapting their strategies to current labor market’s needs, in order to continue to attract and retain talent. Being attentive to the dynamics of the market, ARGO realized that Employer Branding emerged as a solution, since, before starting to define new Human Resources and Communication strategies, companies should invest in an in-depth diagnosis, in order to be able to understand the current state of their employer brand, both internally and externally. In this sense, the main objectives of this work are to develop an Employer Branding Diagnostic Tool, demonstrating its applicability, using a practical example, and the impact of this theme on attracting and retaining talent in different generations. After carrying out the quantitative analysis, it was possible to realize that, in the case of the company analyzed, the active presence of the four generations makes the employee-company relationship more complex, since there are statistically significant differences, namely between the Baby Boomers and the other generations in terms of Retention, and between Generation X, Y and Z in terms of Engagement. In this way, with the development of an Employer Branding Diagnostic Tool, which will make it possible to analyze the current state of a given Organization, in a transversal and holistic way, it will be possible to define a more complete action plan for the development of the most critical areas.por
dc.description.abstractCom um mercado de trabalho cada vez mais dinâmico, competitivo e complexo, as Organizações estão progressivamente mais conscientes da urgência em adaptarem as suas estratégias às necessidades atuais do mercado, de forma a conseguirem continuar a atrair e reter talento. Estando atenta às dinâmicas do mercado, a ARGO percebeu que o Employer Branding surge como uma solução, uma vez que, antes de começarem a definir novas estratégias de Recursos Humanos e de Comunicação, as empresas devem apostar num diagnóstico profundo, de forma a conseguir perceber qual é o estado atual da sua marca empregadora, tanto internamente como externamente. Neste sentido, os principais objetivos deste trabalho são o desenvolvimento de uma Ferramenta de Diagnóstico de Employer Branding, demonstrando a sua aplicabilidade utilizando um exemplo prático, e o impacto desta temática na atração e retenção de talento nas diferentes gerações. Após a realização da análise quantitativa foi possível perceber que, no caso da empresa analisada, a presença ativa das 4 gerações torna a relação colaborador-empresa mais complexa, uma vez que existem diferenças estatisticamente significativas, nomeadamente entre os Baby Boomers e as restantes gerações, no que toca à Retenção, e entre a Geração X, Y e Z no que toca ao Engagement. Desta forma, com o desenvolvimento de uma Ferramenta de Diagnóstico de Employer Branding, que permitirá analisar, de uma forma transversal e holística, o estado atual de uma determinada Organização, será possível definir um plano de ação mais completo para o desenvolvimento das áreas mais críticas.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsrestrictedAccesspor
dc.subjectMarca do empregador -- Employer brandingpor
dc.subjectAttractionpor
dc.subjectRetentionpor
dc.subjectGenerationspor
dc.subjectToolpor
dc.subjectAtraçãopor
dc.subjectRetençãopor
dc.subjectGeraçãopor
dc.subjectFerramentas estratégicaspor
dc.titleThe relationship between employer branding, attraction and retention of employees across different generations: A new service for ARGOpor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid203416678por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Recursos Humanos e Consultadoria Organizacionalpor
dc.date.embargo2025-12-04-
dc.subject.jelO15por
dc.subject.jelM14por
dc.subject.jel1O Economic development, innovation, technological change, and growthpor
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economicspor
thesis.degree.departmentDepartamento de Recursos Humanos e Comportamento Organizacionalpor
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