Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/28527
Autoria: Peng Yong
Orientação: Ma Shaozhuang
Wu Jihong
Data: 9-Nov-2022
Título próprio: The influence of millennials' work values on their turnover intention: The role of occupational well-being and organizational Identification: Evidence from Chinese manufacturing industry
Referência bibliográfica: Peng Yong (2022). The influence of millennials' work values on their turnover intention: The role of occupational well-being and organizational Identification: Evidence from Chinese manufacturing industry [Tese de doutoramento, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/28527
ISBN: 978-989-781-830-1
Palavras-chave: Work values
Occupational well-being
Organizational identification
Turnover intention
Millennial employees in the manufacturing industry
Valores de trabalho
Bem-estar ocupacional
Identificação organizacional
Intenção de saída
Trabalhadores millenials na indústria
Resumo: As China’s post-80s and post-90s become the backbone of the manufacturing industry, their pursuit of self-worth, a comfortable working environment, work-life balance and the pleasure of enjoying life presents huge challenges for the Chinese manufacturing industry which is characterized with low cost (low pay), overwork and hostile working environment. The inconsistency between employees’ work values and manufacturing enterprises lead to the high turnover rate of millennials. In this context, this study draws on previous research results to construct a model on the relationship between work values and turnover intention of millennial employees in the manufacturing industry, aiming to understand how the work values of millennial employees affect their turnover intention. Two independent studies were conducted to test the hypothesized model. The first study used a sample of 635 millennial employees in the manufacturing industry through a self-reported survey. Structural equation modelling revealed the following results. Firstly, work values negatively influence turnover intention by positively influencing occupational well-being. Further, work values-turnover intention relationship is sequentially mediated by occupational well-being and organizational identification. Lastly, occupational well being fully mediates the relationship between work values and organizational identification. The second study (n=225) using the same measurements and research methods produced similar results, which further validated the research model. This study provides managerial implications and work suggestions for managers and millennial employees in the manufacturing industry and enriches the international literature on millennial study.
À medida que as gerações dos anos 80 e 90 na China se tornam a espinha dorsal da indústria produtiva, a procura pela autoestima, conforto no ambiente de trabalho, equilíbrio trabalho-vida e o desfrutar dos prazeres da vida representam enormes desafios para a indústria chinesa que é caracterizada pelo baixo custo (baixa remuneração), excesso de trabalho e ambiente de trabalho hostil. A inconsistência entre os valores de trabalho dos trabalhadores e as empresas industriais leva à uma alta taxa de rotatividade externa entre os trabalhadores da geração millennial. Nesse contexto, este estudo baseia-se em resultados de pesquisas anteriores para construir um modelo explicativo da intenção de saída com base nos valores de trabalho dos millenials a trabalhar na indústria. Dois estudos independentes foram realizados para testar o modelo hipotetizado. O primeiro estudo utilizou uma amostra de 635 trabalhadores da geração millennial na indústria de manufatura com base num inquérito por questionário de auto-reporte. O modelo de equações estruturais revelou os seguintes resultados. Em primeiro lugar, os valores de trabalho influenciam negativamente a intenção de saída devido à sua influência positiva no bem-estar ocupacional. Para além disso, a relação entre a intenção de saída e os valores de trabalho é sequencialmente mediada pelo bem-estar ocupacional e a identificação com a organização. Por fim, o bem-estar ocupacional medeia totalmente a relação entre os valores do trabalho e a identificação com a organização. O segundo estudo (n=225) usando as mesmas medidas e métodos de pesquisa produziu resultados semelhantes, oferecendo mais poder explicativo ao modelo de pesquisa. Este estudo tem implicações para a gestão e oferece sugestões de trabalho para chefias e trabalhadores da geração millennial na indústria e enriquece a literatura internacional sobre o estudo da geração millennial.
Designação do Departamento: Departamento de Marketing, Operações e Gestão Geral
Designação do grau: Doutoramento em Gestão Empresarial Aplicada
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:T&D-TD - Teses de doutoramento

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