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dc.contributor.advisorGuerreiro, João Marques-
dc.contributor.authorJosé, Bárbara Sofia Lucas-
dc.date.accessioned2023-03-20T16:54:55Z-
dc.date.available2023-03-20T16:54:55Z-
dc.date.issued2022-12-22-
dc.date.submitted2022-11-
dc.identifier.citationJosé, B. S. L. (2022). "Yes, I forgive you, but…": Exploring the individual’s willingness to forgive a human brand when a transgression occurs [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/28345por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/28345-
dc.description.abstractWith the increased usage of social media platforms, performing transgressions by individuals are more likely to occur, and human brands are no exception. The present study aims to understand an individual's willingness to forgive a human brand when the human brand performs a transgression and, therefore, fulfil the literature gaps. With this, the conceptual framework aims to analyse if Affection, Passion, Connection and Authenticity influence Commitment; Relatedness and Competence influences Resilience to Negative Information; Attractiveness, Expertise and Trustworthiness impact Brand Trust. Moreover, to understand these relationships towards Brand Forgiveness and its impact on Brand Switching, Fighting, and Reengage, which are related to consumer coping behaviours and the outcome of Brand Forgiveness. A questionnaire was developed to collect data. With a total of 332 answers, the collected data were analysed using the partial squares structural equation modelling (PLS-SEM). The study focuses on U.S. residents and addresses the most followed social media influencers, Kylie Jenner and Selena Gomez, on Instagram and Charli D'Amelio on TikTok. Moreover, a scenario of an incongruity transgression was introduced to understand the respondent's willingness to forgive. Results demonstrate that Commitment, Resilience to Negative Information, and Brand Loyalty positively influences Brand Forgiveness. Moreover, individuals do forgive human brands when a transgression occurs. However, they may switch or say negative things about it to others.por
dc.description.abstractCom a crescente utilização de redes sociais, torna-se mais provável que ocorram transgressões por parte das pessoas e as marcas pessoais não são a exceção. Este estudo visa compreender a capacidade de uma pessoa perdoar quando uma marca pessoal executa uma transgressão e, portanto, pretende preencher as lacunas existentes na literatura. Com isto, o modelo conceptual visa analisar se o Afeto, Paixão, Conexão e Autenticidade influenciam o Compromisso; se a Relação e a Competência influenciam a Resiliência à Informação Negativa; se a Atratividade, Perícia e Confiança têm impacto na Confiança. Além disso, compreender as relações entre o Perdão e o seu impacto na Mudança, Combate e Reconexão em relação à marca pessoal, que estão relacionadas com os comportamentos adotados pelas pessoas quando perdoam. Foi desenvolvido um questionário para recolher os dados. Com um total de 332 respostas, os dados recolhidos foram analisados utilizando partial squares structural equation modelling (PLS-SEM). O estudo centra-se nos residentes dos EUA e aborda os mais seguidos influenciadores das redes sociais, Kylie Jenner e Selena Gomez, no Instagram e Charli D'Amelio no TikTok. Além disso, foi introduzido um cenário de uma transgressão incongruente para compreender a vontade de perdoar do inquirido. Os resultados demonstram que o Compromisso, a Resiliência à Informação Negativa e a Lealdade influenciam positivamente o Perdão. Além disso, os indivíduos perdoam as marcas pessoais quando ocorre uma transgressão. No entanto, podem na mesma mudar ou dizer coisas negativas sobre as mesmas a outros.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/por
dc.subjectHuman brandpor
dc.subjectCommitmentpor
dc.subjectResilience to negative informationpor
dc.subjectBrand trustpor
dc.subjectBrand loyaltypor
dc.subjectBrand forgivenesspor
dc.subjectCoping behaviourspor
dc.subjectMarca pessoalpor
dc.subjectCompromissopor
dc.subjectResiliência à informação negativapor
dc.subjectConfiança -- Trustpor
dc.subjectLealdadepor
dc.subjectPerdãopor
dc.subjectComportamentos de cópiapor
dc.title"Yes, I forgive you, but…": Exploring the individual’s willingness to forgive a human brand when a transgression occurspor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid203236645por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Marketingpor
dc.subject.jelM31por
dc.subject.jelM39por
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economicspor
thesis.degree.departmentDepartamento de Marketing, Operações e Gestão Geralpor
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