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dc.contributor.advisorFerreira, Aristides Isidoro-
dc.contributor.authorSilva, Melanie Figueiredo Brás da-
dc.date.accessioned2023-02-24T09:48:45Z-
dc.date.available2023-02-24T09:48:45Z-
dc.date.issued2022-12-15-
dc.date.submitted2022-09-
dc.identifier.citationSilva, M. F. B. da. (2022). The role of the perceptions of employment quality, fit, organizational identification, and corporate reputation on the decision-making process of job search [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/28056por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/28056-
dc.description.abstractThe perception of employment quality is growing, and its importance increasingly linked to job search and market. Its mutability conveys uncertainty, demanding job seekers to be unique to be employable, while also deciding which organizations are more interesting. As such this study aimed to analyse individual’s job search decision-making, using job search intensity and effort, affective rumination, proactive personality, protean career orientation, person-job and person-organization fit, organizational identification, and corporate reputation questionnaires. This was a qualitatively driven convergent parallel mixed methods study and considered at least one point of integration. There was a total of 80 participants of Portuguese expression (83.8% women), aged between 21 and 63 years (M = 26.23), recent bachelor and master graduates, or near their master’s graduation, and 13 participants for the semi-structured interviews. The results indicated that most instruments are somewhat related to each other, that at high moderation affective rumination has an impact in the relationship between job search intensity and job search effort. The perceptions of employment quality, person-job and person-organization fit, corporate reputation, and the level of organizational identification were found to be connected among themselves at different intersection levels. Furthermore, job seekers view these perceptions as job search parameters that filters interesting vacancies, influencing its decision-making. And a need to further research the role of proactive personality and protean career in job search and whether a relationship with the perception of employment quality exists.por
dc.description.abstractA perceção da qualidade de emprego aumenta e a sua importância é progressivamente ligada à procura de emprego e ao mercado. A sua mutabilidade transmite incerteza, exigindo dos candidatos originalidade para serem empregáveis, determinando quais as organizações mais interessantes. Como tal, este estudo visou analisar a tomada de decisão na procura de emprego, recorrendo a questionários sobre intensidade e esforço de procura de emprego, ruminação afetiva, personalidade proativa, orientação de carreira proteana, ajuste pessoaemprego e pessoa-organização, identificação organizacional e reputação corporativa. Tratouse de um estudo de métodos mistos paralelos convergentes qualitativamente impulsionados e considerou pelo menos um ponto de integração. Houve um total de 80 participantes de expressão portuguesa (83,8% mulheres), com idades entre os 21 e os 63 anos (M = 26,23), recém-licenciados e mestres, ou quase mestres, e 13 participantes das entrevistas semiestruturadas. Os resultados indicaram que a maioria dos instrumentos estão ligeiramente relacionados entre si, que a elevada moderação afetiva tem um impacto na relação entre a intensidade e o esforço de procura de emprego. Que as perceções da qualidade de emprego, do ajuste pessoa-trabalho e pessoa-organização, da reputação corporativa e o nível de identificação organizacional estavam relacionadas em diferentes níveis de intersecção. Ademais, os candidatos veem estas perceções como parâmetros da procura de emprego que filtram as vagas interessantes, influenciando a tomada de decisão desta. E a necessidade de continuar a pesquisar o papel da personalidade pró-ativa e da carreira de proteana na procura de emprego e se está relacionada com a perceção da qualidade do emprego.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectJob search behaviourspor
dc.subjectEmployment qualitypor
dc.subjectPerception of person-job fitpor
dc.subjectPerception of person-organization fitpor
dc.subjectOrganizational identificationpor
dc.subjectCorporate reputationpor
dc.subjectTomada de decisão -- Decision makingpor
dc.subjectComportamentos de procura de empregopor
dc.subjectQualidade de empregopor
dc.subjectPerceção do ajuste pessoa-trabalho ou pessoa-organizaçãopor
dc.subjectIdentificação organizacionalpor
dc.subjectReputação corporativapor
dc.titleThe role of the perceptions of employment quality, fit, organizational identification, and corporate reputation on the decision-making process of job searchpor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid203219236por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Recursos Humanos e Consultadoria Organizacionalpor
dc.subject.jelJ22por
dc.subject.jelJ23por
dc.subject.jelJ60por
dc.subject.jel1J Labor and demographic economicspor
thesis.degree.departmentDepartamento de Recursos Humanos e Comportamento Organizacionalpor
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