Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/27231
Autoria: Saraiva, M.
Ayanoğlu, H.
Editor: Hande Ayanoğlu
Emília Duarte
Data: 2019
Título próprio: Emotions and emotions in design
Título e volume do livro: Emotional design in human-robot interaction: Theory, methods and applications
Título e número da coleção: Human–Computer Interaction Series (HCIS)
Referência bibliográfica: Saraiva, M., & Ayanoğlu, H. (2019). Emotions and emotions in design. EM Hande Ayanoğlu, Emília Duarte (Eds.). Emotional design in human-robot interaction: Theory, methods and applications. Human–Computer Interaction Series (HCIS). Springer. 10.1007/978-3-319-96722-6_4
ISBN: 978-3-319-96721-9
DOI (Digital Object Identifier): 10.1007/978-3-319-96722-6_4
Palavras-chave: Emotions
Emotion theories
Design --
Resumo: This chapter discusses and clarifies the concepts and definitions of emotion, feeling, and mood. Although they refer to distinct phenomena, these concepts are normally used indiscriminately when someone refers to emotions. This is followed by a brief review of the literature on the main theories applied to the study of emotions. This reference to the study of emotions will serve as the basis for the introduction and exploration of the concept, purpose, and application of Emotional Design.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:CIS-CLI - Capítulos de livros internacionais

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