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dc.contributor.advisorJalali, Marjan Sara Fonseca-
dc.contributor.authorRodrigues, Margarida Nunes-
dc.date.accessioned2023-01-13T14:45:36Z-
dc.date.issued2022-12-12-
dc.date.submitted2022-
dc.identifier.citationRodrigues, M. N. (2022). Sustainability in cosmetics: Sources of information and their impact on attitudes and behaviours among generation Z [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/27197por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/27197-
dc.description.abstractThere is a growing concern among Z generation consumers regarding sustainability and it is questioned whether this concern is reflected in the purchase of cosmetic products, as these consumers seek solutions to current environmental issues. Simultaneously, the importance and impact of information sources on purchasing decisions has grown, increasing the knowledge that consumers have regarding this topic. There is uncertainty regarding the understanding of the concept of sustainability in the cosmetics industry and how information sources improve this knowledge, translating into more sustainable cosmetics purchases. Thus, the aim of this research was to understand the knowledge regarding sustainability in the cosmetics industry, analysing the impact of information sources on the attitudes and behaviours of generation Z within the university context. Consequently, 13 semi-structured interviews were conducted with these consumers. The results concluded that consumers recognize the sustainability issues in the cosmetics industry and point out that their main source of information is the internet. Concerning the alignment between intentions and consumption of sustainable cosmetics, there was a gap between attitude and behaviour, related to the fact that the intention of individuals is not translated into consumption. The contributions of this study were mainly to fill in the knowledge gap in the literature regarding the link between information sources and consumption of sustainable cosmetics and to understand the importance of consumers' perspective in order to adjust communication strategies, providing guidelines on how to better disseminate information about sustainable cosmetics.por
dc.description.abstractExiste uma preocupação crescente entre os consumidores da geração Z, relativamente à sustentabilidade e questiona-se se esta preocupação transparece na compra de produtos cosméticos, pois estes consumidores procuram soluções para as questões ambientais atuais. Simultaneamente, a importância e o impacto das fontes de informação nas decisões de compra tem crescido, aumentando o conhecimento que os consumidores têm relativamente a este tema. Existe incerteza relativamente ao entendimento do conceito de sustentabilidade na indústria da cosmética e de que forma as fontes de informação melhoram este conhecimento, traduzindo-se em compras de cosmética mais sustentável. Assim, o objetivo desta investigação foi compreender o conhecimento relativamente à sustentabilidade na indústria da cosmética, analisando o impacto das fontes de informação nas atitudes e comportamentos da geração Z no contexto universitário. Consequentemente, foram realizadas 13 entrevistas semiestruturadas com estes consumidores. Os resultados concluíram que os consumidores reconhecem os problemas da sustentabilidade na indústria da cosmética e salientam que a principal fonte de informação é a internet. Relativamente ao alinhamento entre as intenções e o consumo de cosméticos sustentáveis, verificou-se uma lacuna entre a atitude e o comportamento, prendendo-se com o facto da intenção dos indivíduos não se traduzir no consumo. As contribuições deste estudo foram essencialmente no sentido de colmatar a lacuna de conhecimento existente na literatura, sobre a ligação entre as fontes de informação e o consumo de cosméticos sustentáveis e perceber a importância da perspetiva dos consumidores, a fim de ajustar as estratégias de comunicação, fornecendo diretrizes sobre como melhor divulgar a informação acerca dos cosméticos sustentáveis.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsrestrictedAccesspor
dc.subjectGeração Z -- Z Generationpor
dc.subjectSustainable informationpor
dc.subjectSustainable consumptionpor
dc.subjectCosmetic industrypor
dc.subjectComportamento do consumidor -- Consumer behaviorpor
dc.subjectInformação sustentávelpor
dc.subjectConsumo sustentávelpor
dc.subjectIndústria cosméticapor
dc.titleSustainability in cosmetics: Sources of information and their impact on attitudes and behaviours among generation Zpor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid203145224por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Empresaspor
dc.date.embargo2025-12-15-
dc.subject.jelL66por
dc.subject.jelM14por
dc.subject.jel1L Industrial organizationpor
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economicspor
thesis.degree.departmentDepartamento de Marketing, Operações e Gestão Geralpor
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