Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/25858
Autoria: Brochado, A.
Mendes, P.
Marques, S.
Editor: Instituto Politécnico de Leiria
Data: 2014
Título próprio: Private-label proneness: the case of yogurts
Volume: 1
Título e volume do livro: XXIV Jornadas Luso Espanholas de Gestão Científica: Comunicações: Livro de Resumos
Título do evento: O contributo da gestão para a sustentabilidade das organizações e da sociedade
Referência bibliográfica: Brochado, A., Mendes, P., & Marques, S. (2014).Private-label proneness: the case of yogurts. Em Instituto Politécnico de Leiria (Ed.).XXIV Jornadas Luso Espanholas de Gestão Científica: Comunicações: Livro de Resumos. http://hdl.handle.net/10071/25858
ISBN: 978-972-8793-66-1
Palavras-chave: Private labels
Proneness
Yogurts
Resumo: This study aims to point out the main consumer correlates of store brand proneness in a specific industry, the Portuguese yogurt market. This is a booming industry for store brands in Portugal, reaching nearly half of the total market share. Based on the results of a survey we can conclude that consumers base their decisions on adopting a product on three different types of variables: price related variables, quality related variables and involvement with the product category related variables. The price related and the quality related variables have the most influence on consumers when selecting store brands of yogurts.
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:BRU-CRI - Comunicações a conferências internacionais

Ficheiros deste registo:
Ficheiro TamanhoFormato 
conferenceobject_15637.pdf757,7 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.