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dc.contributor.advisorRamalho, Nelson-
dc.contributor.authorQu Mingyu-
dc.date.accessioned2022-07-08T12:08:58Z-
dc.date.issued2022-05-30-
dc.date.submitted2022-02-
dc.identifier.citationMingyu, Q. (2022). Building hospital attractiveness in China through reputation: The importance of non-material resources [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/25762por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/25762-
dc.description.abstractWith the increasing competition among organizations for talent, employer attractiveness has become one of the most important priorities to gain core competitive advantage, to which a good instrumental employer image is important. This is especially true for primary hospitals that are still in a disadvantageous position in attracting talent compared to large hospitals with good material resources. However, it is yet unknown to which extent these hospitals can compete through nonmaterial resources (i.e. medical service quality, hospital reputation). This study is designed to test a moderated mediation model that targets the interaction between instrumental employer image and medical service quality in explaining hospital reputation that will ultimately foster a higher employer attractiveness. This was empirically tested with a sample of 415 healthcare professionals to find an indirect effect of instrumental employer image on employer attractiveness via hospital reputation only when medical service quality was considered. Most importantly, there is a strong positive indirect effect when the medical service quality is high but the effect turns negative when the medical service quality is below average. Findings suggest smaller hospitals are able to compete for talent attraction by leveraging their perceived medical service quality.por
dc.description.abstractCom a concorrência crescente entre organizações em busca de talentos, a atractividade do empregador tornou-se uma das prioridades mais importantes para ganhar vantagem competitiva, para a qual é importante uma boa imagem instrumental do empregador. Isto é especialmente verdade para os hospitais primários que ainda se encontram numa posição de desvantagem na atracção de talentos em comparação com os grandes hospitais com bons recursos materiais. Contudo, desconhece-se ainda em que medida estes hospitais podem competir através de recursos não materiais (ou seja, a qualidade de serviço médico, a reputação hospitalar). Este estudo foi concebido para testar um modelo de mediação moderada que visa a interacção entre a imagem instrumental do empregador e a qualidade do serviço médico na explicação da reputação do hospital que, em última instância, promoverá uma maior atractividade para o empregador. Este modelo foi testado empiricamente com uma amostra de 415 profissionais de saúde e evidenciou um efeito indirecto da imagem instrumental do empregador na sua atractividade através da reputação hospitalar apenas quando a qualidade do serviço médico era considerada. Mais importante, existe um forte efeito indirecto positivo quando a qualidade do serviço médico é elevada, mas o efeito torna-se negativo quando a qualidade do serviço médico está abaixo da média. Os resultados sugerem que os hospitais mais pequenos são capazes de competir pela atracção de talentos, alavancando na qualidade do serviço médico.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsrestrictedAccesspor
dc.subjectHospital attractivenesspor
dc.subjectHospital reputationpor
dc.subjectInstrumental employer imagepor
dc.subjectMedical service qualitypor
dc.subjectAtractividade hospitalarpor
dc.subjectReputação hospitalarpor
dc.subjectImagem instrumental do empregadorpor
dc.subjectQualidade do serviço médicopor
dc.titleBuilding hospital attractiveness in China through reputation: The importance of non-material resourcespor
dc.typemasterThesispt-PT
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid203027973por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Empresaspor
dc.date.embargo2025-05-29-
dc.subject.jelM10por
dc.subject.jelM12por
dc.subject.jelI10por
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economicspor
dc.subject.jel1I Health, education, and welfarepor
thesis.degree.departmentMarketing, Operações e Gestão Geralpor
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