Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/25441
Autoria: Marques, S. C. S.
Data: 1-Jan-2013
Título próprio: On Visual Literacy: Genderscapes in the Daily Press of Bengali India
Volume: 4
Número: 10
Paginação: 1 - 8
ISSN: 2277-1786
Palavras-chave: Dawn
Education
Culture
History
Academy
Bengal
Resumo: Visual literacy refers to the ability to “read” images, much like the way we “read” language. This form of literacy requires an awareness of the ways that visual images communicate meanings. Visual rhetoric does not only include specific concepts of design or aesthetic codes; it also describes how images reflect, communicate, and shape meanings. The evidence presented here to illustrate the issues around the manipulation, “reading” and interpretation of the imagery is drawn from the author’s larger research on the interplays between mass-mediatized images in the state of West Bengal, India, and the ideological discourses associated to the constitution/reproduction of the dominant Bengali culture and the politics of alterity and gender.
Arbitragem científica: no
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:CRIA-OP - Outras publicações

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
article_16463.pdfVersão Aceite517,64 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.