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dc.contributor.advisorComporta, Ana-
dc.contributor.advisorSantos, Maria da Conceição-
dc.contributor.authorFialho, Rita Pina-
dc.date.accessioned2022-03-16T12:51:22Z-
dc.date.issued2022-01-19-
dc.date.submitted2021-11-
dc.identifier.citationFialho, R. P. (2021). Emerging market trends as a driver for a new product range in a traditional business: Blended meat marketing plan for Montaraz [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/24817pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/24817-
dc.description.abstractIn the last few years, the food industry has been experiencing a major shift. In general, consumers are becoming increasingly informed and more demanding about what they eat and the consequences it has for their overall health and environment as well. A growing number of consumers have shown an interest in cutting off or moderating their intake of meat and, prioritizing more plant-based options on their plates. This thesis project has the main objective to develop, a strategic and operational marketing plan to serve as a basis for the launch of a new product range by Montaraz, an Alentejo black pig meat Portuguese traditional company. It was detected as an opportunity for Montaraz to add a new product range to its portfolio, that could meet these new market trends and reach a new consumer segment, more directed to consumers with a healthy conscious mindset. The ultimate goal with this move is to keep Montaraz competitive in the meat sector by increasing brand equity and strengthening the brand's presence in retailers. In this sense, an external, internal and competitive analysis was carried out, as well as an implementation proposal in the Portuguese market. This last one is composed by a marketing strategy and an operational plan with recommendations on the marketing mix exes. Additionally, a market study was carried out, in order to support the strategic decisions, by identifying some food patterns and motivations and understand if there was receptivity and acceptance regarding the proposed product.por
dc.description.abstractNos últimos anos, a indústria alimentar tem vindo a sofrer algumas mudanças. Os consumidores estão cada vez mais informados e exigentes em relação ao que comem e em relação às consequências que esses alimentos têm na sua saúde e no meio ambiente. Um crescente número de consumidores tem demonstrado interesse em cortar ou moderar o consumo de carne e priorizar mais opções vegetais na sua alimentação. Este projeto tem como objetivo desenvolver um plano estratégico e operacional de marketing que sirva de base ao lançamento de uma nova gama de produtos da Montaraz, uma empresa tradicional portuguesa dedicada à transformação e comercialização de carne de porco preto alentejano. Foi detetada como uma oportunidade para a Montaraz, a introdução de uma nova gama de produtos no seu portefólio, que pudesse ir ao encontro das novas tendências de mercado, nomeadamente a consumidores com um mindset saudável e consciente. O objetivo final deste lançamento é manter a Montaraz competitiva no setor de carne face às novas tendências de consumo, aumentando o valor da marca e fortalecendo a sua presença nos retalhistas. Foi realizada uma análise externa, interna e competitiva, bem como uma proposta de implementação no mercado português. Nesta última é apresentada uma estratégia de marketing e um plano operacional com recomendações sobre os eixos do marketing mix. Adicionalmente, foi realizado um estudo de mercado, com o objetivo de apoiar as decisões estratégicas, identificando alguns padrões e motivações alimentares, bem como perceber se existe recetividade e aceitação em relação ao produto proposto.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsrestrictedAccesspor
dc.subjectPlano de marketing -- Marketing planpor
dc.subjectEmerging market trends shaping food industrypor
dc.subjectFlexitarianismpor
dc.subjectBlack pigpor
dc.subjectBlended meatpor
dc.subjectTendências de mercado emergentes na indústria alimentarpor
dc.subjectFlexitarianismopor
dc.subjectPorco pretopor
dc.titleEmerging market trends as a driver for a new product range in a traditional business: Blended meat marketing plan for Montarazpor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid202911276por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Empresaspor
dc.date.embargo2025-01-18-
dc.subject.jelM31-
dc.subject.jelM37-
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics-
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