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dc.contributor.advisorSantos, Maria Conceição-
dc.contributor.advisorTrindade, Graça-
dc.contributor.authorFaßbender, Vera-
dc.date.accessioned2022-02-08T10:51:28Z-
dc.date.available2022-02-08T10:51:28Z-
dc.date.issued2021-10-12-
dc.date.submitted2021-09-
dc.identifier.citationFaßbender, V. (2021). The determinants for continuance intention in mobile fitness apps adopting a gamification approach [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/24463pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/24463-
dc.description.abstractThe goal of this study is to find the determinants which explain the continuance intention of fitness apps adopting a gamification approach. An online questionnaire was conducted in which gamified fitness app users (n=110) were interrogated about their opinions on fitness apps and continuance intention. The results of the factor analysis and the multiple linear regression analysis showed that four factors directly influence continuance intention – habit, perceived enjoyment, attitude, and perceived ease of use. Moreover, habit mediates the relationship between attitude and continuance intention, as well as the relationship between perceived enjoyment and continuance intention. Perceived ease of use mediates the relationship between perceived enjoyment and continuance intention. Post-adoption regret and user engagement were not detected to significantly explain continuance intention. Consequently, researchers can adopt these variables and mediators. For practitioners the findings indicate that product development should focus on enjoyment of fitness apps to increase continuance intention and perceived ease of use. Habit is a relevant determinant for continuance intention, so the triggers need to be explored which habituate usage. Positive attitudes are crucial in the development of continuance intentions. Attitudes support habit forming and the ease of use. Therefore, practitioners must understand how the attitudes of their targets are formed and how they can influence this process. For future studies, the game elements of fitness apps could be analysed to understand which have the biggest impact on continuance intention. The mediators could also be tested in other gamified app environments, like travel or finance.por
dc.description.abstractO estudo visa encontrar que fatores explicam a intenção de continuidade de uso dos aplicativos fitness que adotam o jogo. Para tal, um questionário foi submetido via-online a utilizadores desses (n=110), perguntando-lhes a opinião sobre a adequabilidade dos aplicativos e a sua intenção de continuar a usar. Os resultados da análise fatorial e da regressão linear múltipla mostraram que quatro fatores influenciam diretamente a intenção de continuidade: hábito, atitude, perceção da satisfação e da facilidade de utilização. Identificou-se a mediação do hábito na relação entre atitude e intenção de continuidade no uso, bem como na relação entre satisfação e a intenção de continuidade. A facilidade de uso medeia a relação entre satisfação e intenção de continuar uso. O arrependimento pósadoção e a motivação do utilizador não se revelaram significativos da intenção de continuidade no uso. O desenvolvimento do produto deve focar-se na satisfação com estes aplicativos, pois aumenta a intenção de continuidade e a perceção de facilidade de utilização. As atitudes apoiam a formação do hábito e a facilidade de utilização. Assim, os profissionais devem compreender como se formam as atitudes e como podem influenciar o processo de design do aplicativo. Atitudes positivas são cruciais no desenvolvimento de intenções de continuidade, ajudando na formação de hábito e na facilidade de utilização. Para estudos futuros, os elementos de jogo devem ser analisados para compreender quais têm maior impacto na intenção de continuidade, bem como o efeito mediador ser testado em outras categorias de aplicativos, como os de viagens ou finanças.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectFitness apppor
dc.subjectContinuance intentionpor
dc.subjectGamificationpor
dc.subjectAplicativo de fitnesspor
dc.subjectIntenção de continuidade de usopor
dc.subjectJogospor
dc.titleThe determinants for continuance intention in mobile fitness apps adopting a gamification approachpor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid202815463por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Marketingpor
dc.subject.jelM31-
dc.subject.jelL82-
dc.subject.jelL86-
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics-
dc.subject.jel1L Industrial organization-
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