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dc.contributor.advisorCunha, Rita Vilar Alves Machado de Brito e-
dc.contributor.authorvan Rijen, Lotte Maria-
dc.date.accessioned2022-01-31T12:12:01Z-
dc.date.issued2021-12-15-
dc.date.submitted2021-08-
dc.identifier.citationvan Rijen, L. M. (2021). Developing the overall marketing strategy for Small Portuguese Hotels in the Spanish market [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/24386pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/24386-
dc.description.abstractThis study’s purpose was to develop a successful marketing strategy for Small Portuguese Hotels (SPH) in the Spanish market and provide the start-up with recommendations on both tactical and operational level. Various theoretical models have been applied that when used all together, substantiated by an extensive literature framework, fulfil the process of developing a marketing strategy in a successful way which is needed to succeed as a company nowadays. The concluded marketing strategy for SPH has been based on all data gathered throughout the entire study, consisting of both desk and field research. In terms of field research, an online survey was conducted among Spaniards as part of the customer analysis. Besides, an interview has been held with Mrs. Rita Alves Machado as part of the internal analysis and several SPH employees have participated in several questionnaires needed to design the most relevant framework for SPH when qualifying different strategic options to eventually find the best fitting marketing strategy: ‘Before targeting the promising Spanish market, SPH should achieve its short-term goals and improve day-to-day business. Besides, before moving to the Spanish market, SPH needs a complete and clear marketing, sales and social media plan that can straight be implemented and will strongly position SPH in the Spanish market to expand its existing Portuguese customer base.’ The complete and clear marketing, sales and social media plan comprise the recommendations on both tactical and operational level.por
dc.description.abstractEste estudo focou-se no desenvolvimento de uma estratégia de marketing sustentável para a Small Portuguese Hotels (SPH) no mercado espanhol e direcionar a start-up tanto a nível estratégico como operacional. Foram aplicados vários modelos teóricos que, utilizados em conjunto, e fundamentados por uma extensa revisão de literatura, completam o desenvolvimento de uma estratégia de marketing bem-sucedida, necessária para o sucesso de qualquer empresa atualmente. A estratégia resultante foi fundamentada pelos dados recolhidos ao longo de todo o estudo, consistindo em pesquisa documental e trabalho de campo. Em termos da pesquisa realizada em trabalho de campo, foi realizado um questionário online a pessoas de nacionalidade espanhola como análise do cliente. Adicionalmente, foi realizada uma entrevista com a Rita Alves Machado no âmbito da análise interna e com todos os colaboradores da SPH, que participaram em vários questionários, necessários para delinear o quadro mais relevante para a empresa no apuramento de diferentes opções estratégicas e, eventualmente, encontrar a melhor estratégia de marketing pretendida: "Antes de se focar no promissor mercado espanhol, a SPH deve alcançar os seus objetivos de curto prazo e de gestão do dia-a-dia. Adicionalmente, antes de entrar no mercado espanhol, a SPH necessita de um plano completo e claro de marketing, vendas e redes sociais que possa ser implementado eficazmente, que posicionará fortemente a SPH no mercado espanhol para expandir a sua base de clientes portugueses existente." O plano integral de marketing, vendas e redes sociais compreende as recomendações tanto a nível estratégico como operacional.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccess-
dc.subjectConsumer marketingpor
dc.subjectCustomer acquisitionpor
dc.subjectMarket researchpor
dc.subjectMarketabilitypor
dc.subjectMarketing strategypor
dc.subjectTourism developmentpor
dc.subjectTourism marketingpor
dc.subjectMarketing de consumopor
dc.subjectAquisição de clientespor
dc.subjectEstudo de mercadopor
dc.subjectComercializaçãopor
dc.subjectEstratégias de marketingpor
dc.subjectDesenvolvimento turísticopor
dc.subjectMarketing turísticopor
dc.titleDeveloping the overall marketing strategy for Small Portuguese Hotels in the Spanish marketpor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid202828387por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Hotelaria e Turismopor
dc.date.embargo2022-12-15-
dc.subject.jelM310-
dc.subject.jelZ33-
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics-
dc.subject.jel1Z Other special topics-
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