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dc.contributor.advisorInácio, Pedro Manuel de Sousa Leite-
dc.contributor.authorPallardó Benavent, Javier-
dc.date.accessioned2022-01-27T15:02:24Z-
dc.date.available2022-01-27T15:02:24Z-
dc.date.issued2021-12-14-
dc.date.submitted2021-10-
dc.identifier.citationPallardó Benavent, J. (2021). Vanguard’s digital advisor and the European robo-advisory market [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/24355pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/24355-
dc.description.abstractRobo-advisors base their investment strategy on low-cost indexed funds. Vanguard Group announced the launch of its US Robo-advisor in the third quarter of 2020. Being one of the largest providers of indexed funds, Vanguard concentrates both the provision of automated advisory services and the management of the underlying investment vehicles. This study aims to determine if Vanguard’s model results in a relevant reduction of costs for investors and therefore in a competitive advantage against competitors. Our focus is on the European market, where Vanguard is currently expanding its investment services and the leading Robo-advisory providers struggle to expand. To test the hypothesis that a European Robo-advisor by Vanguard would have a determinant cost advantage, we simulate its costs by extrapolating the incremental costs of Vanguard services in the UK against the ones in the US. The results show that independent Robo-advisors cannot compete with Vanguard Digital Advisor on a cost basis.por
dc.description.abstractOs Robo-advisors baseiam a sua estratégia de investimento em fundos índice de baixo custo. O Vanguard Group anunciou o lançamento do seu Robo-advisor norte-americano no terceiro trimestre de 2020. Sendo um dos maiores fornecedores de fundos índice, o grupo Vanguard concentra quer a prestação de serviços de consultoria automatizada quer a gestão dos veículos de investimento subjacentes. Este estudo visa determinar se o modelo da Vanguard resulta numa redução relevante de custos para os investidores e, portanto, numa vantagem competitiva em relação aos concorrentes. O nosso foco é o mercado europeu, onde a Vanguard está atualmente a expandir os seus serviços de investimento e os principais Robo-advisors lutam para aumentar a sua penetração no mercado. Para testar a hipótese de se um Robo-advisor europeu da Vanguard poderá ter uma vantagem de custos determinante, fazemos uma simulação dos seus custos extrapolando os custos incrementais dos serviços da Vanguard no Reino Unido face aos dos EUA. Os resultados mostram que os Robo-advisors independentes não podem competir com o Vanguard Digital Advisor numa base de custos.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectRobo-advisorpor
dc.subjectVanguard Grouppor
dc.subjectEuropean marketpor
dc.subjectNew servicepor
dc.subjectMercado europeupor
dc.subjectNovo serviçopor
dc.titleVanguard’s digital advisor and the European robo-advisory marketpor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid202889270por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Empresaspor
dc.subject.jelM13-
dc.subject.jelM16-
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics-
Aparece nas coleções:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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