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dc.contributor.advisorSilva, Joaquim Eduardo Simões e-
dc.contributor.authorLatakaite, Zivile-
dc.date.accessioned2022-01-24T14:45:50Z-
dc.date.available2022-01-24T14:45:50Z-
dc.date.issued2021-12-20-
dc.date.submitted2021-10-
dc.identifier.citationLatakaite, Z. (2021). The influence of ethical context on social performance of the organisations: the mediating effect of ethical leadership [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/24270pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/24270-
dc.description.abstractThis research expands knowledge of the influence of different ethical components found in the workplace on employee perceptions towards the social performance of the organisation. The research proposes and empirically tests a conceptual model examining the relationship between the existing ethical context of the company and its perceived social performance. The research uses a single, cross-sectional research design and collected data (N = 182) is analysed using regression and bootstrapping analyses. Tested hypotheses confirm that ethical leadership has a mediating effect between ethical context and perceived social performance of the organisation. Furthermore, as hypothesised, a direct relationship is discovered between ethical context of the organisation, its elements, and the perception of social performance practices implemented. Two dimensions of the social performance were identified during the course of this study: transparent communication practices and ethical decision-making practices. After reviewing the implications for theory and practice of these findings, we conclude that for organisations to be considered the frontrunners of the workplace managed according to social well-being principles, it is crucially important to have an established ethical context with prominent ethical leadership.por
dc.description.abstractEsta investigação expande o conhecimento da influência das diferentes componentes éticas encontradas no local de trabalho sobre a percepção dos empregados em relação ao desempenho social da organização. A investigação propõe e testa empiricamente um modelo conceptual que examina a relação entre o contexto ético existente da organização e a percepção do desempenho social desta A investigação utiliza um único desenho de investigação transversal e os dados recolhidos (N 182) são analisados utilizando análises de regressão e de "bootstrapping". As hipóteses testadas confirmam que a liderança ética tem um efeito mediador entre o contexto ético e a percepção do desempenho social da organização. Além disso, através hipóteses testadas, foi descoberta uma relação directa entre o contexto ético da organização, os seus elemen tos, e a percepção das práticas de desempenho social implementadas. Duas dimensões do desempenho social foram identificadas no decurso deste estudo: práticas de comunicação transparentes e práticas éticas de tomada de decisão. Após a revisão das implicaçõe s teóricas e práticas destas descobertas, concluiu se que para que as organizações sejam conside radas vanguardistas no que refere ao do local de trabalho geridas de acordo com princípios de bem estar social, é crucial que haja um contexto ético estabelecido com uma liderança ética proeminente.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectEthical contextpor
dc.subjectEthical infrastructurepor
dc.subjectSocial performancepor
dc.subjectEthical leadershippor
dc.subjectMeritocracy corporate social responsibilitypor
dc.subjectContexto éticopor
dc.subjectInfraestrutura éticapor
dc.subjectDesempenho socialpor
dc.subjectLiderança éticapor
dc.subjectMeritocraciapor
dc.subjectResponsabilidade social corporativapor
dc.titleThe influence of ethical context on social performance of the organisations: the mediating effect of ethical leadershippor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid202842967por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão de Recursos Humanos e Consultadoria Organizacionalpor
dc.subject.jelM14-
dc.subject.jelM54-
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics-
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