Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/2218
Registo completo
Campo DCValorIdioma
dc.contributor.authorCodling, Rosetta-
dc.date.accessioned2011-02-12T13:48:51Z-
dc.date.available2011-02-12T13:48:51Z-
dc.date.issued2011-02-12-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/2218-
dc.description.abstractThis paper engages the concept of the imposed Modernity of Europe upon the African republics of Sierra Leone and Equatorial Guinea. Evidence of the encroachment of a ‘false’ Modernity upon Africa’s Sierra Leone and Equatorial Guinea are chronicled in the works of Donato Ndongo (Shadows of Your Black Memory) and Syl Cheney Coker (The Last Harmattan of Alusine Dunbar).por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectMiddle Passagepor
dc.subjectPostcolonialismpor
dc.subjectModernitypor
dc.titleRe-imaging the Modernity of Sierra Leone and Equatorial Guinea: Africa past and Africa presentpor
dc.typeconferenceObjectpor
dc.event.title7º Congresso Ibérico de Estudos Africanospor
dc.event.typeCongressopor
dc.event.locationLisboapor
dc.event.date9 a 11 de Setembro de 2010por
dc.publicationstatusNão publicadopor
dc.peerreviewedNãopor
Aparece nas coleções:CEI-CRN - Comunicações a conferências nacionais

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
CIEA7_38_CODLING_Re-imaging the Modernity of Sierra Leone.pdf118,97 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.