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dc.contributor.advisorRosa, Álvaro Augusto da-
dc.contributor.authorCosta, Ana Carolina Saúde-
dc.date.accessioned2021-01-21T11:30:33Z-
dc.date.issued2020-12-09-
dc.date.submitted2020-09-
dc.identifier.citationCosta, A. C. S. (2020). Experiences over possessions: Millennials and the experience economy [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/21419pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/21419-
dc.description.abstractNowadays, consumers all over the world are opting for having leisure experiences over owning material possessions. One group in particular is said to be primarily responsible for driving this consumer shift - the millennial generation. As millennials become the generation with the highest global spending power and global expenditure on the experience economy continues to rise, it is pressing to comprehend the dynamic of this environment. Hence, the objective of this dissertation is to better understand the relation between the millennial generation and the experience economy and, more precisely, this cohort’s preference for experiences over possessions and the role played by the experiential categories themselves (entertainment, educational, escapist and esthetic). As such, to discover which experiential realms and elements are more valuable to millennials and the deeper personal outcomes they desire from each experience type, a questionnaire was devised to assess their behaviors and beliefs on this matter. The collected data was analyzed through descriptive statistics. Findings show that millennials exhibit a strong overall preference for experiential purchases over material ones. Yet, esthetic experiences are deemed less relevant than clothes and accessories or even electronic devices, which suggests that not all types of leisure experiences are preferred to material possessions. Additionally, it became evident that millennials desire experiences that correspond to their distinct emotional expectations and that are experientially diverse.por
dc.description.abstractHoje em dia, consumidores de todo o mundo estão a optar por experiências de lazer sobre a posse de bens materiais. Um grupo em particular é considerado como o principal responsável por impulsionar esta mudança de consumo - a geração millennial. À medida que os millennials se tornam a geração com maior poder de compra e o gasto global na economia da experiência continua a aumentar, torna-se premente entender a dinâmica deste ambiente. Assim, o objetivo desta dissertação é compreender melhor a relação entre a geração millennial e a economia da experiência e, mais precisamente, a preferência deste grupo por experiências sobre posses e o papel desempenhado pelas próprias categorias experienciais (entretenimento, educação, escape e estética). Como tal, para descobrir quais os tipos e elementos experienciais mais valiosos para os millennials e os resultados particulares que desejam de cada categoria de experiência, foi concebido um questionário para avaliar os seus comportamentos e atitudes neste tema. Os dados recolhidos foram analisados através de estatísticas descritivas. Os resultados mostram que os millennials apresentam uma forte preferência geral por compras experienciais em relação às materiais. No entanto, as experiências estéticas são consideradas menos relevantes que roupas e acessórios ou mesmo dispositivos eletrónicos, o que sugere que nem todos os tipos de experiências de lazer são preferíveis a bens materiais. Para além disso, tornou-se evidente que os millennials desejam experiências que correspondam às suas distintas expectativas emocionais e que sejam experiencialmente diversas.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccess-
dc.subjectMillennialspor
dc.subjectGeneration Ypor
dc.subjectExperience economypor
dc.subjectExperiencespor
dc.subjectPossessionspor
dc.subjectGeração Ypor
dc.subjectEconomia da experiênciapor
dc.subjectExperiênciaspor
dc.subjectBens materiaispor
dc.titleExperiences over possessions: Millennials and the experience economypor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid202571050por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão Internacionalpor
dc.date.embargo2022-10-15-
dc.subject.jelM310-
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics-
Aparece nas coleções:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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