Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/21375
acessibilidade
Title: The Lisbon review: Business plan for a lifestyle & art magazine
Authors: Arnold, Konstantin
Orientador: Starink, Reinier
Keywords: Special interest magazine
Business plan
Art & culture
Publishing market
Revista de interesse especial
Plano de negócio
Arte e cultura
Mercado editorial
Trabalho de projeto
Issue Date: 28-Sep-2020
Citation: Arnold, K. (2019). The Lisbon review: Business plan for a lifestyle & art magazine [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/21375
Abstract: This business plan evaluates the possibility of establishing a special interest publication in the market of print magazines with a combination of themes in lifestyle, art and literature. It attempts to combine modern tendencies and timeless values, collectively implemented through a foreseen market opportunity, approved by the outcomes of this business plan analyses. Therefore, communicational theories have been applied and tools, acquired throughout the master studies, have been utilized in order to do so. Furthermore, this paper draws a cross section through the market, by giving insights on market dynamics, risks and chances. Conclusively it states, what it takes to create an economic successful publication in the world of crumbling magazine and newspaper circulations. Right here this Business Plan is aiming to create a correlation between credibility and prestige in order to guarantee economic efficiency. Knowing what that takes, targets can be defined, strategies can be developed and integrated into a financial plan, which, last but not least, is giving a confident outlook for the defined product and its selected market.
Este plano de negócios avalia a possibilidade de estabelecer uma publicação de interesse especial no mercado de revistas impressas com uma combinação de temas em estilo de vida, arte e literatura. Ele tenta combinar tendências modernas e valores atemporais, implementados coletivamente por meio de uma oportunidade de mercado prevista, aprovada pelos resultados desta análise do plano de negócios. Portanto, teorias comunicacionais foram aplicadas e ferramentas adquiridas ao longo dos estudos de mestrado foram utilizadas para isso. Além disso, este artigo apresenta uma seção transversal do mercado, fornecendo informações sobre a dinâmica, riscos e chances do mercado. Em conclusão, ele afirma o que é preciso para criar uma publicação de sucesso econômico no mundo das circulações de revistas e jornais em ruínas. Aqui, este plano de negócios tem como objetivo criar uma correlação entre credibilidade e prestígio, a fim de garantir eficiência econômica. Sabendo o que é necessário, as metas podem ser definidas, as estratégias podem ser desenvolvidas e integradas a um plano financeiro que, por último, mas não menos importante, oferece uma visão confiante do produto definido e do mercado selecionado.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/21375
Thesis identifier: 202570657
Designation: Mestrado em Gestão Internacional
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
master_konstantin_arnold.pdf1.57 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.