Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/21348
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAlturas, Bráulio-
dc.contributor.advisorFang Jiaming-
dc.contributor.authorWang Ruping-
dc.date.accessioned2021-01-18T16:35:12Z-
dc.date.available2021-01-18T16:35:12Z-
dc.date.issued2019-11-15-
dc.date.submitted2019-01-
dc.identifier.citationWang Ruping - The adoption intention of travel-related app: a framework integrating perceived characteristics of innovation and software quality [Em linha]. Lisboa: Iscte, 2019. Tese de doutoramento. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/21348>.por
dc.identifier.isbn978-989-781-398-6por
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/21348-
dc.description.abstractThis thesis aims to analyze the views of customers who have great appetite for tourism on the tourism application. According to the perception characteristics of technology acceptance model, innovation diffusion theory and software quality model, the thesis sets up the research model and puts forward the corresponding research hypothesis on the combination of current research results. In the manner of questionnaire design and collection and data processing, data analysis and hypothesis verification will be conducted by the use of structural equation model. The research result implies that application design attributes and application performance features are key to promote the adoption of mobile travel application. In addition, this research broadens our horizons on the accidental impact of application attributes on adoption behavior through adding user gender as a variable to the model, and increases an awesome theoretical basis for future research in this field.por
dc.description.abstractEsta tese tem como objetivo analisar as visões de potenciais turistas com grande interesse por aplicações turísticas. De acordo com as características de percepção do modelo de aceitação de tecnologia, teoria da difusão da inovação e modelo de qualidade de software, a tese estabelece o modelo de investigação e propõe hipóteses de investigação correspondentes, sobre a combinação de resultados da pesquisa atual. Uma vez realizado o desenho do questionário e feita a recolha e processamento de dados, a análise de dados e a verificação de hipóteses foram conduzidas pelo uso do modelo de equações estruturais. O resultado da pesquisa implica que os atributos de design do aplicativo e os recursos de desempenho do aplicativo são fundamentais para promover a adoção do aplicativo móvel de viagem. Além disso, esta pesquisa amplia os horizontes sobre o impacto acidental de atributos de aplicação no comportamento de adoção, adicionando o gênero do usuário como uma variável ao modelo, e aumenta uma importante base teórica para pesquisas futuras neste campo.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectMobile travel apppor
dc.subjectAdoption intentionpor
dc.subjectPerceived Characteristics of Innovation (PCI)por
dc.subjectSoftware qualitypor
dc.subjectApp para viagenspor
dc.subjectIntenção de adoçãopor
dc.subjectCaracterísticas Percebidas da Inovação (PCI)por
dc.subjectQualidade de softwarepor
dc.titleThe adoption intention of travel-related app: a framework integrating perceived characteristics of innovation and software qualitypor
dc.typedoctoralThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid101561113por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameDoutoramento em Gestão Empresarial Aplicadapor
dc.subject.jelM15-
dc.subject.jelZ32-
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics-
dc.subject.jel1Z Other special topics-
Appears in Collections:T&D-TD - Teses de doutoramento

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
phd_wang_ruping.pdf1,79 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.