Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/19580
acessibilidade
Title: O Balanced Scorecard na internacionalização de uma empresa de TI
Authors: Vieira, Joana Isabel Nunes
Orientador: Nascimento, Generosa do
Keywords: Estratégia
Sistemas de controlo de gestão
Balanced Scorecard
Performance
Empresas de base tecnológica
Globalização
Internacionalização
Strategy
Management control systems
Technology-based companies
Globalization
Internationalization
Issue Date: 16-Dec-2019
Citation: VIEIRA, Joana Isabel Nunes - O Balanced Scorecard na internacionalização de uma empresa de TI [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2019. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/19580>.
Abstract: Numa conjuntura económica marcada por ambientes de grandes mudanças tecnológicas e influenciada pelos efeitos da globalização e aceleração dos processos de internacionalização, o maior desafio das empresas consiste em sustentarem o seu desenvolvimento e continuidade no mercado em ambientes de grande competitividade internacional. Para o efeito, ter um bom sistema de controlo de gestão, que promova o comprometimento dos colaboradores e que responda à necessidade constante de planear, implementar e monitorizar as atividades da empresa, é primordial para que as organizações garantam a eficiência da sua tomada de decisões e para que, consecutivamente, tenham uma boa "performance". O "Balanced Scorecard", ferramenta de estudo deste projeto, é um dos instrumentos de controlo de gestão mais completos, rápidos e eficientes que permite alinhar e monitorizar as atividades de forma a atingir os objetivos esperados. Neste sentido, a proposta deste projeto consiste em desenvolver para o Grupo A-to-Be, empresa em atual processo de internacionalização nos Estados Unidos da América, dois "Balanced Scorecards", um corporativo e outro aplicado ao departamento de "Delivery", uma das áreas de maior relevância na empresa. Pretende-se assim, com este projeto, desenvolver uma estratégia de internacionalização na empresa A-to-Be, assegurando a qualidade e eficiência da entrega dos projetos. Para o efeito, é importante clarificar e partilhar a visão por toda a organização, melhorar a comunicação da empresa e o "feedback" das equipas, garantir o alinhamento estratégico das várias perspetivas da organização, definir objetivos que conduzam ao sucesso da estratégia, responsabilizar os gestores pelos seus resultados, e por fim, garantir a melhoria contínua da empresa.
In an economic environment marked by many technological changes and influenced by the effects of globalization and acceleration of internationalization processes, the most significant challenge that companies have is to sustain their development and market continuity in an environment of high international competitiveness. In this sense, having a suitable management control system that promotes employee commitment and responds to the ongoing need to plan, implement and monitor company activities, correcting them in time to avoid threats and seize opportunities, it is essential for companies to ensure the efficiency of their decision making and consecutively good performance. The Balanced Scorecard, the studied tool in this project, is a management control instrument, considered one of the most complete, fast, and efficient models that allows aligning and monitoring activities in order to achieve the expected objectives. Thus, the purpose of this project is to develop for A-to-Be, which is currently undergoing an internationalization process in the United States, two Balanced Scorecards one corporate and one applied to the Delivery Department, one of the most relevant units for the company. This project aims to develop an internationalization strategy in A-to-Be, ensuring the quality and efficiency of project delivery. To achieve this, it’s crucial to clarify and share the vision of the company throughout the organization, to improve communication and team feedback, to ensure the strategic alignment of the various organization perspectives, to set goals that lead to the success of the company strategy, to hold managers accountable for their results, and ultimately, to ensure continuous company improvement.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/19580
Thesis identifier: 202360024
Designation: Mestrado em Gestão
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
master_joana_nunes_vieira.pdf1.77 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.