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http://hdl.handle.net/10071/19511
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Title: Implementing a development centre abroad
Authors: Sondergaard, Celina Stovring
Orientador: Brewster, Chris John
Keywords: Implementation
Development centre
Distributed development
International human resources management
Cross-cultural collaboration
Case study
Implementação
Centros de desenvolvimento
Desenvolvimento distribuido
Gestão internacional de recursos humanos
Colaboração intercultural
Caso deestudo
Issue Date: 22-Nov-2019
Citation: SONDERGAARD, Celina Stovring - Implementing a development centre abroad [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2019. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/19511>.
Abstract: Companies very often establish subsidiaries in other countries in order to find cheaper labour, qualified employees and/or be close to customers. In the IT industry, companies are opening Development Centres abroad, but the talk of implementing a Development Centre is associated with several challenges. As prior literature has not be examined the subject, this dissertation investigate the difficulties that a multinational company faces when implementing a Development Centre abroad and how overcome these difficulties. The study is based on an IT company with headquarter in Denmark, which unsuccessfully has tied to implement a Development Centre in Romania. 28 employees at all levels of the organisation at the headquarters are interviewed in order to investigate what went wrong. The research found a multinational company faces 15 different issues when implementing a Development Centre abroad and suggests several actions ti deal with each of them, The main difficulties discovered include differences in culture, language, institutional conditions, process, and especially difficulties related to physical distance across boarders and resistance from the employees. in order for a company to overcome these difficulties, focus should be put on aligning processes and culture by creating distributed teams, being constantly present at the Development Centre, ensuring face-to-face meetings, establishing lateral networks and having enough people involved in the implementation process. Furthermore, a company should understand the institutional and cultural differences between the sites, be transparent, abolish differential treatments and recruit the right employees.
As empresas muitas vezes estabelecem subsidiárias em outros países para encontrar mão de obra mais barata, funcionários qualificados e/ou estar perto de clientes. No setor de IT, as empresas abrem Centros de Desenvolvimento no estrangeiro, mas a tarefa de implementar um Centro de Desenvolvimento está associada a vários desafios. Como a literatura prévia não examinou este assunto, esta dissertação investiga as dificuldades que uma empresa multinacional enfrenta ao implementar um Centro de Desenvolvimento no estrangeiro e como superá-las. O estudo é baseado numa empresa de IT com sede na Dinamarca, que tentou, sem sucesso, implementar um Centro de Desenvolvimento na Romênia. 28 funcionários provenientes de todos os níveis tanto da organização sede como no Centro de Desenvolvimento são entrevistads para investigar o que deu errado. A pesquisa descobriu que uma empresa multinacional enfrenta 15 questões dferentes ao implementar um Centro de Desenvolvimento no estrangeiro e sugere várias ações para lidar com cada uma delas. As principais dificuldades descobertas incluem diferenças de cultura, idioma, contextos institucionais, processo e, principalmente, dificuldades relacioandas à distância física entre fornteiras e resistência dos funcionários. Para que uma empresa supere essas dificuldades, deve-se focar no alinhamento de processos e cultura, criando equipas distribuidas, estando constantemente presente no Centro de Desenvolvimento, garantindo reuniões presenciais, estabelecendo redes laterais e com o envolvimento de pessoas suficientes no processo de implementação. Além disso, uma empresa deve entender as diferenças institucionais e culturais entre os locais, ser transparente, abolir tratamentos diferenciais e recrutar funcionários certos.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/19511
Thesis identifier: 202345300
Designation: Mestrado em Gestão de Recursos Humanos e Consultadoria Organizacional
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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