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dc.contributor.advisorLopes, Helena Maria de Sousa-
dc.contributor.authorMusarra, Roberto-
dc.date.accessioned2020-01-18T12:08:41Z-
dc.date.available2020-01-18T12:08:41Z-
dc.date.issued2019-12-12-
dc.date.submitted2019-10-
dc.identifier.citationMusarra, R. (2019). Nudge practices: A smart and cheap way to manage human resources [Dissertação de mestrado, Iscte-Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/19458pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/19458-
dc.description.abstractThere is a new strand of literature that argues about the possibility to construct some HR practices using insights from behavioral science. These practices are manly inspired by the nudge theory formulated by Thaler and Sunstein (2008). A nudge is something that aims to alter people predictable behavior in order to protect their interests, but without restricting people’s freedom of choice. As we will see in this paper, HR practices built with this setting can lead to remarkable results at minimum or even no costs. This dissertation aims to answer to the following questions: When can we talk of nudge practices? What are the roots of these practices? What are the characteristics that define them? To identify the characteristics that a nudge practice should possess in order to be considered as such, I will first trace the literature behind these kinds of practices. Once this work is done, I extract the relevant variables. To give some empirical evidence to my argument, I picked up a practice that I consider to be a nudge practice and I examine whether this practice possesses all the identified characteristics.por
dc.description.abstractHá uma nova vertente da literatura que discute sobre a possibilidade de construir algumas práticas de RH, usando ideias da ciência do comportamento. Essas práticas são maiormente inspiradas na teoria do nudge formulada por Thaler e Sunstein (2008). Um nudge é algo que visa alterar o comportamento previsível das pessoas para proteger seus interesses, mas sem restringir a liberdade de escolha das pessoas. Como veremos neste artigo, as práticas de RH construídas com essa configuração podem levar a resultados notáveis a custos mínimos ou mesmo sem custos. Esta dissertação tem como objetivo responder às seguintes perguntas: quando podemos falar de práticas de nudge? Quais são as raízes dessas práticas? Quais são as características que os definem? Para identificar as características que uma prática de nudge deve possuir para ser considerada como tal, primeiro vou traçar a literatura por trás desses tipos de práticas. Uma vez concluído este trabalho, vou extrair as variáveis relevantes. Para dar alguma evidência empírica ao meu trabalho, vou pegar uma prática que considero uma prática de nudge e vou examinar essa prática para ver se possui todas as características identificadas.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectNudge managementpor
dc.subjectNudge theorypor
dc.subjectBehavioral economicpor
dc.subjectHR practicespor
dc.subjectTeoria do Nudgepor
dc.subjectPráticas de RHpor
dc.subjectEconomia comportamentalpor
dc.subjectCiência da organizaçãopor
dc.subjectEconomia dos recursos humanos-
dc.subjectCiências do comportamento -- Behavioral sciences-
dc.titleNudge practices: A smart and cheap way to manage human resourcespor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid202344819por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Políticas de Desenvolvimento dos Recursos Humanospor
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