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http://hdl.handle.net/10071/19398
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Title: A comparison on the perception of brand love: developed economies vs emerging economies
Authors: Silva, Catarina Fernandes da Costa e
Orientador: Loureiro, Sandra Maria Correia
Keywords: Brand love
Emerging economies
Developed economies
Corporate social responsability
Economia emergente
Economias desenvolvidas
Responsabilidade social das empresas
Marketing
Marca
Estratégias de marca
Adaptação
Issue Date: 6-Dec-2019
Citation: SILVA, Catarina Fernandes da Costa e - A comparison on the perception of brand love: developed economies vs emerging economies [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2019. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/19398>.
Abstract: In an increasingly global world, the need for adaptation and customization is increasing. Brands that want to remain competitive and relevant have to be ruled by the global reality but adapt to the reality of the places where they are operating. Given the need for globalization and growth of brands worldwide, and the recognition that emerging markets are great opportunities to explore, it is only natural that countries with such specificities will start to be considered by companies. As such, brands must research and understand the key differences between those markets, and have in mind the motto "Think Global, Act Local". As a result, and in response to the worldwide trend, brands should begin to look for a more personalized marketing, that is concerned with consumer experience and identification rather than traditional marketing. Concepts such as Corporate Social Responsibility are fundamental to the future strategy of a brand that wants to be competitive and create an emotional relationship with its consumers. Looking at the concept of Love Brand and being aware that this must be the ideal status for a brand, it is important that managers understand which path to follow. Along this path, the company must keep in mind that there are major differences between countries, so adapting to local reality, consumer needs and values is the first step towards successful internationalization.
Num mundo cada vez mais global, a necessidade de adaptação e personalização e cada vez maior. As marcas que se querem manter competitivas e relevantes tem que se reger pela realidade mundial mas adaptar-se a realidade dos locais onde estão representadas. Considerando a necessidade de globalização e de crescimento das marcas a nível mundial, sabendo que os mercados emergentes são grandes oportunidade por explorar, e natural que os países com economias emergentes comecem a ser considerados por estas marcas. Como tal, as marcas devem pesquisar e entender as principais diferenças entre os mercados, regendo-se pelo motto "Pensar Global, Agir Local". Por consequente, e atendendo a tendência mundial, as marcas devem comecar a olhar para um marketing mais personalizado e preocupado com a experiência e a identificação dos consumidores, ao invés de um marketing tradicional. Conceitos como Corporate Social Responsability são fundamentais na estratégia futura de uma marca que queira ser competitiva e criar uma relação emocional com os seus consumidores. Olhando para conceito de Love Brand e tendo consciência de que esse deve ser o estatuto ideal para uma marca, e importante que os gestores entendam qual o caminho a seguir. Durante este caminho, a empresa deve ter em mente que existem grandes diferenças entre países, e portanto a adaptação a realidade local e as necessidades e valores dos consumidores e o primeiro passo para uma internacionalização de sucesso.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/19398
Thesis identifier: 202338800
Designation: Mestrado em Marketing
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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