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dc.contributor.advisorBilro, Ricardo Godinho-
dc.contributor.authorMacias, Margarida Catalão Fontan-
dc.date.accessioned2019-12-13T12:10:20Z-
dc.date.issued2019-10-21-
dc.identifier.citationMacias, M. C. F. (2019). How to improve customer retention and lifetime value on subscription-based models: In company project with "The Bam and Boo" toothbrush [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório Iscte. http://hdl.handle.net/10071/19168pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/19168-
dc.description.abstractThe present In-Company project aims to study how subscription-based business models can improve their retention and customers lifetime value. This project was made in collaboration with ‘The Bam and Boo’ Toothbrush, a Portuguese brand bamboo toothbrushes subscription service that is in the market since June 2017 and currently accounts with more than 22.000 active subscribers. To achieve these project results we have used quantitative data from the company database reports, and qualitative data collected on a focus group session with a group of participants that resembles the brand’s target. From this data we were able to trigger some critical stages of retention and consumption patterns, and valuable insights regarding consumers behaviors and purchase profiles. Some of the critical questions that needed to be answered were related to – understand the moment of customers churns, which are the motives that led customers to make this action, and how is the company able to improve its customers lifetime and value. We present solutions on areas such as Communication, Customer Relationship Management, Product, and Organizational Strategy, in order to improve the company retention rates and overall results. For that the company should consider delivering a more personalized service and content to its customers, run a stronger email marketing strategy, rethink its portfolio, and share the company values and mission with its community.por
dc.description.abstractO presente projeto-empresa visa estudar de que forma conseguimos melhorar a retenção e o valor dos clientes em modelos de subscrição. Este projeto foi realizado em colaboração com a empresa 'The Bam and Boo', um serviço de subscrição de escovas de dentes de bambu. A marca portuguesa está no mercado desde Junho, 2017 e atualmente conta com mais de 22.000 subscritores ativos. De forma a alcançar os resultados propostos neste projeto recorremos a dados quantitativos, obtidos através da base de dados de clientes da empresa, e dados qualitativos, recolhidos de uma sessão com um grupo focal no qual os participantes representavam o target da marca. Assim, foi-nos possível detetar pontos críticos em relação aos padrões e comportamento dos consumidores, e os seus perfis de compra. As questões principais que pretendemos responder neste projeto são – compreender o momento em que os clientes desistem das suas subscrições, por que motivos o fazem e de que forma a marca pode aumentar o valor e a retenção dos seus clientes. Apresentamos soluções em áreas como – comunicação, gestão e relacionamento com os clientes, produto e estratégia da organização; com o fim de melhorar as taxas de retenção e os resultados da empresa como um todo. Para isso, a empresa deve reconsiderar algumas das suas políticas e oferecer um serviço mais personalizado e diversificado aos seus clientes, montar uma estratégia de email marketing mais forte, reconsiderar o seu portfólio de produtos, e a forma de partilha dos seus valores e missão com a sua comunidade.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccess-
dc.subjectSubscriptionpor
dc.subjectGreen productspor
dc.subjectRetentionpor
dc.subjectSubscriçõespor
dc.subjectProdutos “Verdes”por
dc.subjectRetençãopor
dc.subjectMarketing relacionalpor
dc.subjectEstratégia organizacionalpor
dc.subjectComunicação -- Communicationpor
dc.subjectCRM Customer relationship management -- CRM Customer relationship managementpor
dc.subjectComportamento do consumidor -- Consumer behaviorpor
dc.subjectFidelidadepor
dc.subjectTrabalho de projetopor
dc.titleHow to improve customer retention and lifetime value on subscription-based models: In company project with "The Bam and Boo" toothbrushpor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid202299341por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Marketingpor
dc.date.embargo2021-10-20-
dc.subject.jelM31-
dc.subject.jelM130-
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics-
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