Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/19105
acessibilidade
Title: Innovative business plan: Portugal as the destination for the Chinese tourist
Authors: Jingyan Pan
Orientador: Rosa, Álvaro Augusto da
Keywords: Business plan
Chinese customer behavior
Oriented tourism route
Portugal tourism
Business plan
Chinese customer behavior
Oriented tourism route
Issue Date: 20-Nov-2019
Citation: Jingyan Pan - Innovative business plan: Portugal as the destination for the Chinese tourist [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, Ano. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/ >.
Abstract: Portugal has made in terms of visibility and prestige as a quality destination. Through the China and Portugal government´s communication and business contacts, Portugal´s tourism for Chinese is more popular nowadays. Tourism trends for Chinese are rapidly changing nowadays. According to Chinese demand in Portugal tourism, based on the Chinese customer behavior, this business plan explores the tourism demand, make improvements for respective parts, innovate the tourism route, focus on an oriented tourism route for Chinese customers. More choice, more interesting. In order to shape a better business program, we analyze through the external and internal environment with a lot of Chinese behaviour and customer behaviour literature support, to gives customer a new concept of tourism route and promotes the Portugal tourism awareness, and also give Northeast of Chinese a new travel destination. So, this business plan aims to innovate the tourism route by the trend of tourism, to be recognized as the Portuguese best tourist route choice for Chinese. Let tourists have a brand recognition and professional service during the trip. Promotes the service quality and increase the degree of customer satisfaction.
Portugal já se tornou, em termos de visibilidade e prestígio, um destino de qualidade. Através das interações de comunicação e negócios entre os governos luso-chineses, como destino de turismo para os chineses, Portugal está cada vez mais popular hoje em dia. As tendências de turismo dos chineses estão a mudar rapidamente. De acordo com a demanda chinesa no turismo em Portugal, com base no comportamento dos clientes chineses, este plano de negócios explora a demanda do turismo, faça as melhorias diferentes para as partes respectivas, inove as rotas do turismo, concentre-se em uma rota de turismo orientada para os clientes chineses. Mais escolha, mais interessante. Para desenhar um melhor programa de negócios, analisamos o ambiente externo e interno baseado ao comportamento chinês e à literatura de comportamento dos clientes, fornecemos ao cliente um novo conceito de rota turística, promovemos a conscientização do turismo em Portugal e também damos um novo destino de viagem para os clientes do nordeste da China. Portanrto, este plano de negócios tem como objetivo inovar a rota turística pela tendência do turismo, ser reconhecida como a melhor opção turística portuguesa para os chineses. Complete o mercado turístico em Portugal para chinês. Permita que os turistas tenham um reconhecimento da marca e sentiam o serviço professional durante a viagem, promova a qualidade do serviço e aumente o grau de satisfação do cliente.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/19105
Thesis identifier: 202314944
Designation: Mestrado em Gestão Internacional
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
master_jingyan_pan.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.