Skip navigation
User training | Reference and search service

Library catalog

EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/17923
acessibilidade
Title: Internationalization of CR Moulds to South Africa: post entry strategy
Authors: Mkhohliso, Reed Ncwadi
Orientador: Robalo, António
Pereira, Luís Brites
Keywords: Internationalization
Post-entry
Non-lusophone
Internacionalização das empresas
Mercado africano
Estratégia empresarial
Estudo de casos
África do Sul
Issue Date: 12-Dec-2018
Citation: Mkhohliso, R. N. (2018). Internationalization of CR Moulds to South Africa: post entry strategy [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/17923
Abstract: The present study presents the internationalization of CR Moulds to the South African market. The aim of the study is to understand the motivations and factors that propelled CR Moulds to venture in South Africa and its plan in the market after opening a production plant in South Africa. To this end, the case study examines factors that drove CR Moulds to the South African market including dynamics encountered by the company in the market after its internationalization process to South Africa. In the main, qualitative data research was used in the case study with some primary and mostly secondary sources from government, academia and private entities. In this study, it is determined that South Africa as a market possessed general and industry specific attributes that attracted CR Moulds. Furthermore, it is also determined that institutional support including support from business associations, government, public institutions, trade and investment agencies and some monetary support is critical to small and middle sized companies such as CR Moulds especially in the immediate post entry period in foreign markets.
O presente estudo versa a internacionalização da CR Moulds no mercado sul-africano. O objectivo do estudo é compreender as motivações e os fatores que levaram a CR Moulds a aventurar-se na África do Sul e os seus planos para o mercado após a abertura de uma fábrica no país. Para este fim, o caso de estudo examina os fatores que influenciaram a CR Moulds a estabelecer-se no mercado sul-africano, incluindo as dinâmicas que a empresa encontrou no mercado durante o processo de internacionalização. Em termos gerais, foi utilizado neste caso de estudo pesquisa de dados qualitativa, com algumas fontes primárias e maioritariamente secundárias a partir de entidades governamentais, académicas e privadas. Neste estudo, estabelece-se que o mercado sul-africano possuía atributos gerais e específicos da indústria que atraíram a CR Moulds. Conclui-se ainda que o apoio institucional, incluindo o apoio de associações empresariais, instituições governamentais e públicas, agências de comércio e investimento, assim como algum apoio financeiro, são essenciais às pequenas e médias empresas como a CR Moulds, particularmente no período imediatamente após a entrada no mercado estrangeiro.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/17923
Thesis identifier: 202136027
Designation: Mestrado em Gestão Internacional
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
master_reed_ncwadi_mkhohliso.pdf2.08 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.