Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10071/17381
Autoria: Simon, Koci
Orientação: Shaozhuang Ma
Data: 19-Dez-2017
Título próprio: Cross-cultural competency model for digital nomads: a study of digital nomads living in Czech Republic
Referência bibliográfica: Simon, K. (2018). Cross-cultural competency model for digital nomads: a study of digital nomads living in Czech Republic [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/17381
Palavras-chave: Cross-cultural competency model
Digital nomads
Czech Republic
Culture
Gestão internacional
Desenvolvimento de competências
Tecnologia digital
Cultura
Multiculturalismo
Avaliação
República Checa
Resumo: The goal of this master thesis is to develop a competency model for Digital Nomads and evaluate its components in Czech culture. The research is based on primary and secondary data. Secondary data was collected from relevant literature. The primary data was collected via interview and questionnaire. The quantitative method was used to evaluate the components of the cross-cultural competency model by Johnson, Lenartowicz and Apud (2006). The qualitative research aims to compare the reality of the Digital Nomad experience with the current cross-cultural competency model and to further explore competencies. The research has 4 parts: data collection via interviews and a questionnaire with a sample group of 7 digital nomads from different countries, analysis of data collected during the interviews and questionnaire, evaluation of cross-cultural competencies, identification of crosscultural competencies and the development a of cross-cultural competence model. The dimensions, categories and particular elements of cross-cultural competency model are following: knowledge about informational technology, business and local infrastructure, culture, law and language, skills such as self-management or ability to socialize and aptitudes, personal traits and external factors
O objetivo desta tese de mestrado é desenvolver um modelo de competências para digital nomads e avaliar os seus componentes na cultura Checa. A pesquisa é baseada em informação primária e secundária. Informação secundária é recolhida da literatura. A informação primária é recolhida via entrevista e questionários. O método quantitativo tenta avaliar os componentes de competências multiculturais do modelo de Johnson, Lenartowicz e Apud (2006). A pesquisa quantitativa procura comparar a realidade com o modelo de competências multicultural e explorar competências. A pesquisa tem 4 partes: recolha de dados via entrevistas e questionários com um grupo amostral de 7 nomadas digitais de diferentes países, análise de dados recolhidos durante as entrevistas e questionários, avaliação multicultural das competências, identificação multicultural das competências e eventualmente o desenvolvimento multicultural do modelo das competências. As dimensões, categorias e elementos específicos de competências multiculturais são as seguintes: conhecimento sobre tecnologia informacional, negócios e infraestruturas locais, culturas, leis e linguagens,habilidades como auto-gerência ou habilidade de socializar e aptitudes, traços pessoais e factores externos.
Designação do grau: Mestrado em Gestão Internacional
Arbitragem científica: yes
Acesso: Acesso Aberto
Aparece nas coleções:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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