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dc.contributor.advisorSemančík, Petr-
dc.contributor.advisorBernardino, Luís-
dc.contributor.authorHegmonová, Lucie-
dc.date.accessioned2010-05-10T10:23:51Z-
dc.date.available2010-05-10T10:23:51Z-
dc.date.issued2009-
dc.date.submitted2009-07pt
dc.identifier.citationHEGMONOVÁ, Lucie - Information technologies in marketing and modern retail with regard to the Czech market [Em linha]. Lisboa: ISCTE, 2009. Tese de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/1710>.pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/1710-
dc.descriptionClassifications of the JEL Classification System: M31 – Marketing; M37 – Advertising O32 - Management of Technological Innovation and R&Dpt
dc.description.abstractThe thesis analyzes the methods used to influence customers in order to sell the required amount of goods and increase sales. Recent technologies are influencing rapidly all retail areas. High claims are posed on information quality and accessibility within the sales process. The main objective of this thesis is to analyze the possibilities of using information technologies and documents and their real practical usage. This dissertation work primarily studies the trends and developments in modern retailing that are closely linked to the latest available information technology. The analysis of the modern information technologies includes an explanation of their contribution to the retailer in the context of streamlining business, as well as the advantages for the customer. The effectiveness and feasibility of the use of modern information technology is supported by a questionnaire research. The questionnaire investigation is aimed at inhabitants of the Czech Republic - visitors of shopping centers - and their attitudes to modern information technologies in the retail sector. The results of the questionnaire survey shows that customers of the shopping malls in Czech Republic are aware of the new information technologies that are described in the thesis, but their practical usage is still insufficient, thus we can speculate about their effectiveness and return on investment. Modern technologies are generally positively received, but their real use is far more sporadic, especially in the case of self-service devices. Experience from abroad clearly indicates that we can expect early deployment of active usage of modern information technologies, described in the thesis, on the Czech market in near future.pt
dc.description.abstractA tese analisa os métodos utilizados para influenciar os clientes a fim de vender o montante exigido de mercadorias e aumentar as vendas. As recentes tecnologias estão influenciando rapidamente todas as áreas do retalho. Há muitas alegações que são colocados sobre a informação da alta qualidade e acessibilidade no processo de venda. O principal objectivo desta tese é analisar as possibilidades de utilização das tecnologias da informação e documentar seu uso prático real. Esta dissertação estuda principalmente as tendências e desenvolvimentos no retalho moderno que estão intimamente ligados à tecnologia da informação mais recente disponível. A análise das tecnologias modernas da informação inclui uma explicação da sua contribuição para o retalhista, no âmbito da racionalização dos processos empresariais, bem como as vantagens para o cliente. A eficácia e viabilidade da utilização das tecnologias modernas de informação são suportadas por um questionário de investigação. O questionário inquérito refere-se aos habitantes da República Checa - visitantes dos centros comerciais - e suas atitudes frente às tecnologias modernas de informação. Os resultados são analisados de acordo com as diferentes secções do questionário. Os resultados do inquérito mostram que os clientes dos centros comercias na República Checa estão informadas das novas tecnologias da informação que estão descritos na tese, mas o seu uso prático ainda é insuficiente, assim, podemos especular sobre a sua eficácia e retorno sobre o investimento. As tecnologias modernas são geralmente bem recebidas, mas a sua utilização real é muito mais esporádica, principalmente no caso dos dispositivos de auto-serviço. A experiência no estrangeiro claramente indica que podemos esperar o início da implantação activa das tecnologias modernas da informação, descrito na tese, em o mercado da República Checa no futuro próximo.pt
dc.language.isoengpt
dc.rightsrestrictedAccesspt
dc.subjectInformation technologiespt
dc.subjectTechnological innovationpt
dc.subjectMarketingpt
dc.subjectAdvertisingpt
dc.titleInformation technologies in marketing and modern retail with regard to the Czech marketpt
dc.typemasterThesispt-PT
thesis.degree.nameMestrado em Gestão Internacional-
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