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http://hdl.handle.net/10071/16377
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Title: An cross-culture study on the differences of advertising adaptation management
Authors: Cen Tao
Orientador: Rosa, Álvaro
Keywords: Advertisement
Hofstede´s theory
Cultural dimensions
Cross-culture advertisement
Marketing
Gestão
Marketing internacional
Análise transcultural
Estratégias de marketing
Publicidade
Teoria de Hofstede
Estudos transculturais
Adaptação de publicidade local
Issue Date: 5-Mar-2018
Citation: CEN TAO - An cross-culture study on the differences of advertising adaptation management [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2017. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/16377>.
Abstract: Custom is one of behaviors in cultural groups. Each country and region has its unique culture and custom, which leads varied standards and habits for goods selection. This implies that a successful international marketer must do to get deep insights to understand the difference of various cultures and customs, and applies his understanding to the marketing planning process to get a best marketing strategy. In this context, as a necessary means in international marketing, cultural difference should be considered while applying advertisement strategy for local markets. For international corporations, the backgrounds of current consumers have significant differences which can be reflected on the consuming behaviors, and hence results in the general performance. Based on Hofstede's Culture Dimensions theory of national cultural differences, this thesis focus on the cross-culture analysis, by studying those comparative advertisement cases selected from several global companies: Sony, McDonald's, Canon, Ikea etc. Therefore, the author attempts to display how these renowned global companies used local advertising adaptation strategies to brand their products and marketing management in different countries successfully. Finally, it also gives practical guidance and assistance to the process of advertising internationalization in different cultural backgrounds.
Costumes é um dos comportamentos em grupos culturais. Cada país e região tem a sua cultura e os seus costumes únicos, o que conduz a variados standards e hábitos para uma boa seleção.Isto implica que um marketer internacional com êxito deve ter uma profunda compreensão sobre a diferença das diversas culturas e costumes, e que aplica o seu conhecimentos ao processo de plano de marketing para obter a melhor estratégia de marketing. Neste contexto, como um factor necessário no marketing internacional, a diferença cultural deve deve ser considerada enquanto aplicando uma estratégia de publicidade e de se dar a conhecer para os mercados locais.Para as corporações internacionais, o background de actuais consumidores têm diferenças significativas que podem estar refletidas nos comportamentos de consumo, e assim nos resultados da performance geral. Baseada na Teoria das Dimensões Culturais de Hofstede das diferenças culturais nacionais, esta tese centra-se na análise cross-culture. Assim, o autor procura mostrar como estas renomadas companhias globais usaram estratégias de adaptação de publicidade local para promoverem os seus produtos e gestão de marketing em diferentes países de uma forma bem sucedida. Finalmente, também dá orientação e assistência ao processo de internacionalização de promoção em diferentes backgrounds culturais.
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/16377
Thesis identifier: 201878585
Designation: Mestrado em Gestão
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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