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dc.contributor.advisorFerreira, Mónica-
dc.contributor.authorPereira, Joana Cardoso Fava Reis-
dc.date.accessioned2018-07-09T11:58:02Z-
dc.date.available2018-07-09T11:58:02Z-
dc.date.issued2017-12-19-
dc.date.submitted2017-10-
dc.identifier.citationPereira, J. C. F. R. (2017). Developling a communication strategy to enter the mariculture market [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/16278pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/16278-
dc.description.abstractThe purpose of this master project is to develop a communication plan for a new Portuguese off-shore mariculture company called AtlanticPrime. The ever-rising demand for good quality protein requires finding new sustainable alternatives to meat production and intensive fishing. Overfishing is one of the greatest challenges of our times. It threatens the survival of various marine species, the balance of the ecosystems and the living conditions of entire communities who depend on fishing to make a living. Aquaculture is an industry that has been significantly growing in the last years. It has become a very competitive market that counts with multiple players from all parts of the world. The species produced and the methods used are extremely diverse. Being so recent, AtlanticPrime does not have a communication strategy yet. Moreover, considering that mariculture is not a commonly known subject, it is extremely important to invest in effective and innovative communication ideas that generate brand awareness and differentiate the company right from the beginning of its activity. AtlanticPrime’s proposed communication strategy integrates both traditional and digital tools and is meant to be implemented during the period of one year. Prior to the creation of this plan, it was made an extensive research of external and internal factors related to the company, using different sources of information. The recommended ideas are directed to other businesses (buyers), as well as to end-consumers, and follow the latest communication trendspor
dc.description.abstractO objectivo deste projecto é desenvolver um plano de comunicação para uma nova empresa portuguesa de Maricultura off-shore. A crescente procura de proteína de qualidade requer que encontremos alternativas sustentáveis à produção de gado e à pesca intensiva. A sobrepesca é um dos maiores desafios que enfrentamos na actualidade, uma vez que ameaça a sobrevivência de inúmeras espécies marinhas, o equilíbrio dos ecossistemas e a subsistência de várias comunidades que dependem da pesca tradicional como forma de sustento. A indústria da Aquacultura tem tido um crescimento significativo nos últimos anos. Tornou-se num mercado bastante competitivo que conta já com múltiplos concorrentes de diferentes partes do mundo. As espécies produzidas, bem como métodos de produção praticados são já bastante diversificados. Sendo uma empresa recente, a AtlanticPrime ainda não desenvolveu a sua estratégia de comunicação. Tendo em conta que o tema da maricultura é ainda desconhecido para grande parte dos consumidores, é extremamente importante investir em ideias de comunicação eficientes e inovadoras que criem brand awareness e ajudem a empresa a diferenciar-se desde a sua entrada no mercado. A estratégia de comunicação proposta para a AtlanticPrime integra ferramentas tradicionais e digitais e foi pensada para ter a duração de um ano. Antes da elaboração deste plano, foi feita uma extensa pesquisa de factores externos e internos da empresa, recorrendo a variadas fontes de informação. As ideias recomendadas estão direcionadas a outras empresas (compradoras), bem como a consumidores finais, seguindo as últimas tendências de comunicação.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectMarketingpor
dc.subjectStrategypor
dc.subjectCommunicationpor
dc.subjectMediapor
dc.subjectFishpor
dc.subjectMariculturepor
dc.subjectEstratégias de comunicaçãopor
dc.subjectMarketingpor
dc.subjectPlano de marketingpor
dc.subjectMarcapor
dc.subjectEmpresa de pescapor
dc.subjectConsumidorpor
dc.subjectTrabalho de projetopor
dc.subjectEstratégiapor
dc.subjectComunicaçãopor
dc.subjectMariculturapor
dc.subjectPeixepor
dc.titleDevelopling a communication strategy to enter the mariculture marketpor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid201811782por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Marketingpor
dc.subject.jelM31-
dc.subject.jelM37-
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics-
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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