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dc.contributor.advisorCarvalho, Luís-
dc.contributor.authorHelander, Eivind Hoyland-
dc.date.accessioned2018-05-22T12:22:11Z-
dc.date.available2018-05-22T12:22:11Z-
dc.date.issued2017-10-30-
dc.date.submitted2017-09-
dc.identifier.citationHelander, E. H. (2017). International marketing: reentering the chinese salmon market: a case study of Leroy Seafood ASA [Dissertação de mestrado, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/15837pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/15837-
dc.description.abstractThe farmed salmon industry has developed and grown rapidly over the last four decades. Today, there are more actors in this industry than ever before and the competition is growing. The demand for salmon is not being met in many of the markets, especially in the Asian part of the world. This master thesis gives a general overview of the Norwegian salmon exporting industry. It takes a marketing perspective, and its main focus is the Chinese market. The high demand for salmon in the Chinese market, the growth of the middle class and the end of the political cold front between Norway and China are the reasons for this study. The thesis is written from Lerøy Seafood ASA perspective, trying to analyze and characterize the Chinese consumers regarding demography, income, geographical position, age, cultural differences and social class. The main objective of the thesis is to develop a marketing strategy for Norwegian salmon in the Chinese market, with specific resolution proposals regarding how Lerøy can re-enter the Chinese salmon market successfully.por
dc.description.abstractA indústria do salmão de viveiro desenvolveu e cresceu rapidamente nas últimas quatro décadas. Hoje, há mais atores nesta indústria do que nunca e a concorrência está crescendo. A demanda por salmão não está sendo atendida em muitos dos mercados, especialmente na parte asiática do mundo. Esta tese de mestrado dá uma visão geral da indústria exportadora de salmão norueguesa. Isso leva uma perspectiva de marketing, e o foco principal é o mercado chinês, o crescimento da classe média e o fim da frente politica fria entre a Noruega e a China são os motivos deste estudo. A tese é escrita da perspectiva de Leroy Seaffod ASA, tentando analisar e caracterizar os consumidores chineses em relação à demografia, renda, posição geográfica, idade, diferenças culturais e classe social. O principal objetivo da tese é desenvolver uma estratégia de marketing para o salmão norueguês no mercado chinês, com propostas de resolução específicas sobre como a Leroy pode entrar, entrar no mercado de salmão chinês com sucesso.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectInternational marketingpor
dc.subjectContent marketingpor
dc.subjectConsumer behaviorpor
dc.subjectAsian adaptionpor
dc.subjectMarketing internacionalpor
dc.subjectComportamento do consumidorpor
dc.subjectPesca de água docepor
dc.subjectEstratégias de marketingpor
dc.subjectMercado externopor
dc.subjectExportaçãopor
dc.subjectNoruegapor
dc.titleInternational marketing: reentering the chinese salmon market: a case study of Leroy Seafood ASApor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid201761998por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestãopor
dc.subject.jelM3-
dc.subject.jelM30-
dc.subject.jelM31-
dc.subject.jel1M Business administration and business economics - Marketing - Accounting - Personnel economics-
Aparece nas coleções:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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