Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/14617
acessibilidade
Title: Plano de negócios: criação de um negócio de street food
Authors: Martinho, Diana Filipa Oliveira
Orientador: António, Nelson José dos Santos
Keywords: Estratégias de desenvolvimento
Análise financeira
Venda ambulante
Empreendedorismo
Plano de negócio
Trabalho de projeto
Street food
Street vendors
Estratégias
Business plan
Strategy
Issue Date: 2017
Citation: MARTINHO, Diana Filipa Oliveira- Plano de negócios: criação de um negócio de street food[Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/14617>.
Abstract: O presente trabalho refere-se à criação de um novo negócio, assentando na concepção de um plano de negócios para a criação de uma infraestrutura móvel de Street Food que contará com a Cidade de Coimbra como localização privilegiada O presente trabalho tem como objectivo perceber a viabilidade de abertura de um serviço de Street Food. Para tal, foi realizada uma revisão da literatura com uma análise aos conceitos de Street Food e Street Vendors, a forma como surgiram no mercado, bem como, o modo como este tipo de negócio é percebido pelos clientes e o seu impacto nas cidades. Nas restantes secções do plano de negócios é realizada uma análise envolvente externa e do funcionamento interno do negócio e a uma avaliação financeira do projeto. Neste sentido, o plano de negócios desenvolvido mostra que, mesmo em tempos de instabilidade económica e política, existem novas tendências no mercado com perspetivas de crescimento, prontas a serem exploradas. Como tal, refere que é possível desenvolver negócios que criem valor no mercado e apresentem uma oferta diferenciadora.
The present work refers to the constitution of a new business, consisting of the definition of a business plan regarding the creation of a mobile Street Food infrastructure, which will have the city of Coimbra as its privileged location. The aim of the present work is to understand the viability of opening a Street Food service. With that in mind, a review of the literature was made so as to analyze the concepts of Street Food and Street Vendors, the way they appear in the market, and the way in which this type of business is perceived by the clients, as well as its impact on the cities. In the remaining sections of the business plan, included a support analysis and a financial evaluation of the project. Thus, the business plan in question shows that, even during times of political and economic instability, there are new market trends with growth prospects, ready to be explored. As such, it avoid to the possibility of developing businesses capable of creating market value and putting forward a differentiating offer.
Description: Sistema de classificação JEL: M13, M21
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/14617
Thesis identifier: 201672308
Designation: Mestrado em Gestão
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
Plano de Negócios Criação de um negócio de Street Food. Diana Martinho.pdf861.92 kBAdobe PDFView/Open    Request a copy


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.