Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/14494
acessibilidade
Title: Employer branding in the chinese public hospital
Authors: Jiaxin, Luo
Orientador: Ferreira, Aristides Isidoro
Keywords: Gestão de recursos humanos
Recrutamento de pessoal
Estabelecimento hospitalar público
Trabalho de projeto
China
Recruitment
Employee retention
Employer branding
Instrumental-symbolic framework
Public hospitals
Retenção de empregado
Branding empregador
Quadro instrumental-simbólico
Hospitais públicos
Issue Date: 2017
Citation: JIAXIN, Luo - Employer branding in the chinese public hospital [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2017. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/14494>.
Abstract: The present study aims to investigate the instrumental- symbolic framework as a package for analyzing employer branding under Chinese context, a non-Western culture. Specifically, we examine the relative importance of perceived instrumental and symbolic attributes as an employer in public hospitals between two groups of individuals (211 final-year students and 200 current employed doctors). First, results show that instrumental and symbolic attributes are significantly related to hospital’s attractiveness as an employer, while symbolic trait inferences can explain incremental variance in employer attraction beyond instrumental attributes. Second, although attributes explain similar portions of the variance in two groups, the significant variables within the dimensions perform divergently. In addition, potential applicants have more favorable perceptions of both instrumental and symbolic attributes than current employed doctors. Finally, implications for employer branding practices and limitations for future researches are discussed.
O presente estudo tem por objetivo investigar o quadro instrumental e simbólico, em conjunto, de maneira a analisar a marca de empregador no contexto chinês, uma cultura não ocidental. Mais especificamente, examinamos a importância relativa dos atributos instrumentais e simbólicos distinguidos como empregadores em hospitais públicos entre dois grupos de indivíduos (211 estudantes de último ano e 200 médicos atualmente empregados).Os primeiros resultados mostram que os atributos instrumentais e simbólicos são significativamente relacionados com a atractividade empregadora do hospital. As interferências dos traços simbólicos podem, quanto a elas, explicar a variância incremental na atractividade do empregador além dos atributos instrumentais. Em segundo lugar, embora os atributos expliquem porções similares da variância nos dois grupos, as variáveis significativas dentro desses mesmos atuam divergentemente. Além do mais, candidatos potenciais têm percepções mais favoráveis dos atributos instrumentais e simbólicos comparativamente aos médicos atualmente empregados. Finalmente, são discutidas implicações para práticas de branding de empregador e limitações para futuras investigações.
Description: JEL Classificação: J44, M51
Peer reviewed: yes
URI: http://hdl.handle.net/10071/14494
Thesis identifier: 201720892
Designation: Mestrado em Gestão de Recursos Humanos
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
JIAXIN LUO_Fulltext_Employer branding in the Chinese public .pdf1.09 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.