Skip navigation
Logo
User training | Reference and search service

Library catalog

Retrievo
EDS
b-on
More
resources
Content aggregators
Please use this identifier to cite or link to this item:

acessibilidade

http://hdl.handle.net/10071/14407
Full metadata record
acessibilidade
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorAfonso, Victor Alves-
dc.contributor.advisorHenriques, José Manuel-
dc.contributor.authorAlmeida, Ana Cristina Alves de-
dc.date.accessioned2017-09-15T10:57:49Z-
dc.date.available2017-09-15T10:57:49Z-
dc.date.issued2017-03-17-
dc.date.submitted2016-12-
dc.identifier.citationALMEIDA, Ana Cristina Alves de - Rural tourism: what is the influence of SPA as a decision factor in the accommodation choice? [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/14407>.pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/14407-
dc.description.abstractThe purpose of this study is to analyse the influence of the spa as a decision factor in the rural tourism accommodation choice. A survey was administered on a final sample of 342 respondents that attended a rural tourism site at least once in their lives. The results revealed that older tourists usually travel with their partner and family while younger tourists usually travel with their friends. When travelling with their family, tourists are looking to spend time with them. On the other hand, findings also reveal that when travelling without children, “escape from daily routine”, “nature” and “new experiences” and “peace and quiet” are the main motivations for tourists. A cluster analysis revealed distinct groups based on their spa preferences and most valued accommodation features, resulting in the “Low Spa Preferences and Features” and the “High Spa Preferences and Features” segments. This second segment is looking for a full experience including: activities, quality and design features and relaxing at the spa. It was concluded that for this tourist-segment, the spa is a decisive factor for the accommodation choice. In order to further develop and detailed understanding of this tourist profile, future research should focus on in-depth one-to-one interviews.por
dc.description.abstractO objetivo deste estudo é analisar a influência do spa como fator de decisão na escolha do alojamento de turismo em espaço rural. Foi aplicado um questionário numa amostra final de 342 pessoas que frequentaram um espaço de turismo rural pelo menos uma vez uma vez na vida. Os resultados revelaram que turistas mais velhos tendem a viajar com o seu companheiro(a) ou família, enquanto os turistas mais novos tipicamente viajam com amigos. Quando viajam com a família, os turistas procuram passar tempo com ela. Por outro lado, o estudo revela que quando os turistas viajam sem crianças, “escapar à rotina”, “natureza” e “novas experiências” e “paz e sossego” são as suas principais motivações. Uma análise de cluster revelou dois grupos distintos com base nas preferências em relação ao spa e às características do alojamento mais valorizadas, o que resultou nos segmentos “Low Spa Preferences and Features” e o segmento “High Spa Preferences and Features”. Este último segmento procura uma experiencia completa, com atividades dentro e fora do alojamento, características relativas à qualidade e ao design do alojamento, bem como o spa para relaxar. Concluiu-se ainda que para este segmento, o spa é um fator decisivo na sua escolha de um alojamento de turismo em espaço rural. No sentido de desenvolver uma análise mais detalhada do seu perfil, entrevistas individuais e in-depth deverão ser endereçadas em futuros estudos.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectRural tourismpor
dc.subjectSpapor
dc.subjectWellness rural tourismpor
dc.subjectConsumer behaviourpor
dc.subjectGestão de marketingpor
dc.subjectTurismo ruralpor
dc.subjectTermalismopor
dc.subjectBem-estarpor
dc.subjectMotivação do consumidorpor
dc.subjectComportamento do consumidorpor
dc.titleRural tourism: what is the influence of SPA as a decision factor in the accommodation choice?por
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid201672235por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Gestão Internacionalpor
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
acessibilidade
File Description SizeFormat 
CristinaAlmeida_mastersdissertation17 (1).pdf3.34 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Currículo DeGóis 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.