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dc.contributor.advisorLoureiro, Sandra Maria Correia-
dc.contributor.authorCavallero, Luisa-
dc.date.accessioned2017-06-06T14:00:23Z-
dc.date.available2017-06-06T14:00:23Z-
dc.date.issued2016-10-10-
dc.date.submitted2016-09-
dc.identifier.citationCAVALLERO, Luisa - Website quality elements and online shopper behaviour: adapting the unified theory of acceptance and use of technology to fashion retailers' websites [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2016. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/13706>.pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/13706-
dc.descriptionJEL: M31 Marketing JEL: L81 Retail and Wholesale Trade; e-Commercepor
dc.description.abstractCompanies in the fashion industry are increasingly establishing their presence online, in the form of online platforms, such as websites. However, some brands are more successful than others in selling fashion clothing online. In this perspective, the two main objectives of the dissertation are: (i) to adapt and extend the UTAUT model in the context of online shopping for fashion clothing; (ii) to compare the adapted model in two regions of Portugal and Italy. By testing the adapted model in two regions of Portugal and Italy, the study gives insights into online consumer behaviour when using fashion websites. Results are based on a survey of 312 Internet users who are familiar with fashion websites. Findings reveal that perceived website quality is the strongest predictor of online behaviour, having a positive impact on customer satisfaction, website trust and word-of-mouth. Besides, the present study explores whether online shoppers are or are not influenced by other customers’ reviews and finds evidence that online customer reviews do not impact consumers’ perceptions of online shopping usefulness.por
dc.description.abstractAs empresas na indústria da moda estão cada vez mais a estabelecer a sua presença online, sob a forma de plataformas online, tais como websites. No entanto, algumas marcas são melhor sucedidas do que outros na venda de roupas de moda. Nesta perspetiva, os objetivos principais da dissertação são: adaptar e estender o modelo UTAUT ao contexto de compras online para a roupa da moda; comparar o modelo adaptado em duas regiões de Portugal e de Itália. Ao testar o modelo adaptado em duas regiões de Portugal e Itália, o estudo permite obter informação sobre o comportamento do consumidor online ao usar sites de moda. Os resultados são baseados em uma pesquisa com 312 usuários de Internet que estão familiarizados com websites de moda. Os resultados mostram que a qualidade percebida do website é o mais forte determinante do comportamento online, tendo um efeito positivo na satisfação do cliente, na confiança e no passa- palavra. Além disso, o presente estudo investiga se os compradores online são ou não influenciados pelos comentários de outros clientes e encontra evidência que os comentários de clientes não têm efeito significativo na perceção dos consumidores online.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectWebsite qualitypor
dc.subjectUnified theory of acceptance and use of technology (UTAUT)por
dc.subjectTrustpor
dc.subjectOnline customer reviewspor
dc.subjectSatisfactionpor
dc.subjectWord-of-mouthpor
dc.subjectMarketingpor
dc.subjectIndústria do vestuáriopor
dc.subjectModapor
dc.subjectPágina webpor
dc.subjectComportamento do consumidorpor
dc.subjectSatisfação do clientepor
dc.titleWebsite quality elements and online shopper behaviour: adapting the unified theory of acceptance and use of technology to fashion retailers' websitespor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid201261650por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Economia e Gestãopor
thesis.degree.nameMestrado em Marketingpor
Aparece nas coleções:T&D-DM - Dissertações de mestrado

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