Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10071/13561
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorInácio, Pedro Leite-
dc.contributor.authorTan, Hui-
dc.date.accessioned2017-05-25T12:47:26Z-
dc.date.available2017-05-25T12:47:26Z-
dc.date.issued2016-12-13-
dc.date.submitted2016-10-
dc.identifier.citationTAN Hui - How to identity valuable firms for outside investors?: a case study of Alibaba Group [Em linha]. Lisboa: ISCTE-IUL, 2015. Dissertação de mestrado. [Consult. Dia Mês Ano] Disponível em www:<http://hdl.handle.net/10071/13561>.pt-PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/13561-
dc.descriptionClassification: G11, G12, G32por
dc.description.abstractIPOs (initial public offering) of valued privately-held companies can be great investing opportunities for all outside investors. However, most IPOs face great underpricing and bad long run performances, which may cause losses to uninformed investors. This case study of Alibaba’s IPO will demonstrate the methodology of finding out the true value of a company and proper share price for outside investors to identify good investing opportunities.por
dc.description.abstractIPO de empresas privadas (oferta pública inicial) pode ser uma grande oportunidade de investimento para todos os investidores externos. No entanto, a maioria das empresas de IPO enfrentam um problema, os valores de stock apresentam uma grande subvalorização, e más performances de longa duração o que poderá trazer um grande prejuízo a muitos investidores mal informados. Neste caso, que trataráda análise de IPO de ALIBABA, a metodologia de investigação irá demonstrar o verdadeiro valor da companhia e o valor correto da transação para os investigadores externos, os quais desta forma poderão identificar boas oportunidades de investimento.por
dc.language.isoengpor
dc.rightsopenAccess-
dc.subjectCorporate valuationpor
dc.subjectAlibabapor
dc.subjectIPOpor
dc.subjectStockpor
dc.subjectInvestimentospor
dc.subjectEmpresapor
dc.subjectAnálise financeirapor
dc.titleHow to identity valuable firms for outside investors?: a case study of Alibaba Grouppor
dc.typemasterThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid201481782por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociaispor
thesis.degree.nameMestrado em Finançaspor
dc.date.embargo2020-05-25-
Appears in Collections:T&D-DM - Dissertações de mestrado

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Alibaba valuation.pdf1,26 MBAdobe PDFView/Open


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.