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dc.contributor.advisorBordonaro, Lorenzo-
dc.contributor.advisorAlmeida, Miguel Vale de-
dc.contributor.advisorFavero, Paolo-
dc.contributor.authorMoreira, Andrea Almeida-
dc.date.accessioned2017-05-03T10:16:41Z-
dc.date.available2017-05-03T10:16:41Z-
dc.date.issued2017-01-10-
dc.date.submitted2016-12-
dc.identifier.citationMoreira, A. A. (2017). Masculinities negotiations and image-­making processes among a group of young men in Maputo, Mozambique [Tese de doutoramento, Iscte - Instituto Universitário de Lisboa]. Repositório do Iscte. http://hdl.handle.net/10071/13176por
dc.identifier.isbn978-989-8862-89-1-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10071/13176-
dc.description.abstractThis thesis is based upon research conducted in Maputo (Mozambique) among a group of young men that referred to the market of Xipamanine, as their “hang-­out” place and as a place of sustenance, where they “got by”. The shared subjective experience of the anthropologist and her interlocutors and how this particular relationship contributes to the production of knowledge is evidenced throughout the text. This research aims to offer an “ethnographic portrait” of the everyday lives, dreams and contingencies of these young men. How their masculinities were strategically performed in attempting to subvert dominant discourses and to improve their social standing. In an effort to depart from victimizing discourses, which often explore young men’s marginalization, I projected the collaborative use of digital image-­making technology as a means by which to reach a “shared understanding” of their lives. In the process, the young men re-­inscribe the public vulnerability of their lives with a new kind of performance that is both heightened in masculinity and gender fluidity.por
dc.description.abstractEsta tese é sustentada por uma pesquisa realizada em Maputo (Moçambique) entre um grupo de jovens homens que referiam o mercado de Xipamanine como seu espaço de lazer e sustento, onde “se viravam”. Ao longo do texto é dada particular ênfase à experiência subjetiva partilhada entre a antropóloga e os seus interlocutores, e como esta relação particular contribui para a produção de conhecimento. Esta pesquisa tem como objetivo oferecer um “retrato etnográfico” do dia-­a-­dia, dos sonhos e contingências destes jovens. De que forma as suas masculinidades eram estrategicamente performadas na tentativa de subverter discursos dominantes e melhorar a sua posição social. Num esforço para nos afastarmos de discursos victimizadores, que geralmente exploram a marginalização destes jovens, foi projetado o uso colaborativo de tecnologia digital audiovisual como um meio para atingir uma “compreensão partilhada” das suas vidas. No processo, os jovens reescrevem a vulnerabilidade publica das suas vidas com uma nova forma de performance que é intensificada na masculinidade e fluidez de género.por
dc.language.isoengpor
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/FCT/SFRH/SFRH%2FBD%2F79513%2F2011/PTpor
dc.rightsopenAccesspor
dc.subjectMozambiquepor
dc.subjectMasculinitiespor
dc.subjectEtnografia -- Ethnographypor
dc.subjectAudio-­visual methodspor
dc.subjectMoçambiquepor
dc.subjectJovempor
dc.subjectMasculinidadepor
dc.subjectMetodologia sociológicapor
dc.titleMasculinities negotiations and image-­making processes among a group of young men in Maputo, Mozambiquepor
dc.typedoctoralThesispor
dc.peerreviewedyespor
dc.identifier.tid101374380por
dc.subject.fosDomínio/Área Científica::Ciências Sociais::Sociologiapor
thesis.degree.nameDoutoramento em Antropologiapor
Aparece nas coleções:T&D-TD - Teses de doutoramento

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